LOADING STUFF...
K a m e d i a

Loading Website

post01

השבוע שהיה בבינה המלאכותית היוצרת 34 - 09/05/2024


1. גוגל ומטא מציגות מודלי שפה שמשנים את פני הרפואה המודרנית.


גוגל ומטא מציגות מודלי שפה מתקדמים אשר מיועדים למשימות רפואיות, המודלים החדשים הם למעשה הרחבה ואימון של המודלים האחרונים שלהם Gemini ו-Llama 3  בהתאמה.

המודלים נועדו לסייע לרופאים ולצוותים רפואיים במגוון משימות. המודל Med-Gemini של גוגל, אומן על נתונים רפואיים כדי להפיק מסקנות לוגיות תוך שהוא שהוא יודע לנתח תמונות לצד טקסטים. המודל הצליח לשבור שיאים ב-10 מתוך 14 מבחנים רפואיים שהוא עבר. המודל משלב יכולת לבחון מידע באינטרנט במידה והוא אינו בטוח בתשובה.המודל מציג שיפורים בולטים במשימות מולטימודליות ובהערכת תמונות רפואיות, עם יתרון ממוצע של 44.5% על GPT-4.

במקביל חברת מטא מצידה בשיתוף עם לוזאן ואוניברסיטת ייל את Meditron, מודל רפואי מבוסס על Llama 3. החברה מדגישה כי Meditron הוא ה-LLM הפתוח הטוב ביותר בתחום הרפואה, על אף שהוא עדיין לא עומד ברמה של המודלים המסחריים.

Image

קישור למודל של גוגל - לחצו כאן
קישור למודל של מטא - לחצו כאן

2. מטא משפרת את הפרסום שלנו באמצעות שיפור התמונות והטקסטים במודעות.

מטא משיקה יכולת חדשה ליצירת תמונות וטקסטים במערכת Advantage+ מהלך אשר יאפשר למפרסמים ליצור פרסומת משכנעות ויצירתיות במהירות. זהו צעד נוסף של החברה לאוטומציה של חלק מתהליך יצירת הפרסומות בערוצים השונים של החברה, מהלך שיסייע לשחרר משאבים של המפרסמים ויסייע בשיפור הביצועים המודעות.

היכולות החדשות יהיו זמינות ברחבי העולם מאוחר יותר השנה. לדברי ג'ון הגמן, בכיר במטא "לראשונה, תוכלו ליצור גרסאות שונות לפרסומים שלכם בשילוב יכולת בינה מלאכותית".

הוא ציין כי הכלי החדש  של מטא יכול ליצור גרסאות חדשות לפרסומת, לשנות את הפריסה ולהוסיף תמונות רקע, ובכך להציע אופציות יצירתיות רבות יותר למפרסמים.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן

3. חדשנות בפיתוח תוכנה - גיטהאב משיקה את Copilot Workspace.

גיטהאב מציגה את Copilot Workspace סביבת פיתוח מבוססת בינה מלאכותית לכתיבת קוד ופיתוח תוכנה מקצה לקצה. המערכת מנצלת את כיולות הבינה המלאכותית הגנרטיבית לתכנון וכתיבת קוד בשפת טבעית, תוך שימוש בסוכני Copilot מרובים אשר יסייעו למפתחים לאורך כל התהליך, משלב הרעיון דרך הבדיקות ועד לתוצאות הסופיות.

במקביל, הפלטפורמה מציעה גישה ממוקדת משימות, כאשר פתיחת פרויקטים חדשים נעשית ישירות מ-GitHub Issue Pull Request  או Repository זהו כלי שמקל על הלשב הראשוני ביצירת סביבת ה Git ומאפשר למפתחים לעבור במהירות לשלבי התכנון והקוד.

סביבת Copilot Workspace  משלבת גם תכונות שיתופיות וניידות, כאשר המערכת נגישה גם ממכשירים ניידים. גיטהאב מציינת שהמטרה היא לאפשר לכל אדם לכתוב קוד גם ללא רקע וידע מוקדם.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן

4. אמזון משיקה באופןו רישמי ללקוחותיה את Q – הצ'טבוט הארגוני בשלוש גרסאות.

הצ'ט Q של אמזון (מבית Amazon Web Services) נגיש החל מהשבוע לכלל המשתמשים העסקיים. הכלי, שנועד להתחרות עם Microsoft Copilot, מבוסס על מודלי שפה גדולים ומציע פתרונות למגוון צרכים בארגונים, כולל פיתוח תוכנה, ניתוח נתונים פנימיים ויצירת דוחות.

אמזון מתארת את הכלי כצ'ט החזק ביותר לפיתוח תוכנה וניווט בנתונים ארגוניים שיים כיום. המוצר כולל שלוש גרסאות: Q Developer, Q Business ו-Q Apps, כאשר כל אחת מותאמת לצרכים שונים ומציעה יכולות שונות.

השירות כבר מניב תועלות משמעותיות, כאשר לקוחות ראשונים כבר מדווחים על שיפור משמעותי ביעילות עבודת העובדים. הפלטפורמה, שהושקה לאחרונה, מבטיחה להמשיך ולהשפיע על שוק ה- AI בארגונים ולהתמודד עם יריבות כמו Microsoft Copilot.

Image


לידיעה המקורית לחצו כאן

5. טונגיי לינגמה – מפתח התוכנה החדש של חברת עליבאבא.

חברת עליבאבא Cloud AI פיתחה את טונגיי לינגמה (Tongyi Lingma) העובד הראשון מבוסס בינה מלאכותית, צעד חשוב בשילוב בינה מלאכותית בשוק העבודה. טונגיי, שהושק באוקטובר 2023 כבר עבר את רף ה-2 מיליון הורדות והוא מהווה עוזר חדשני בתחום פיתוח התוכנה.

העובד זוכה להכרה רחבה בשוק הסיני וכבר תפס 12.9% מהשוק הסיני של עוזרי הפיתוח מבוססי GenAI בעוד ש- GitHub Copilot ממשיך להוביל עם 64.5%. המודל קיבל עטיפה שיווקית של עם תג עובד, רזומה ורישון לעבוד בתחום הפיתוח, כל אלו נועדו להסיק חסמים ולהגדיל את קצב האימוץ של המודל.

למרות החששות שהבינה המלאכותית תחליף את עובדי הפיתוח, זהנג ליאויואן, מפתח ה-AI הראשי של טונגיי, מדגיש כי המטרה היא לסייע למפתחים ולא להחליף אותם.

Image

קישור למחקר לחצו כאן

6. שתי השקות חדשות לקלוד של אנטרופיק – שירות צוותי ואפליקציה ל IOS.

אנטרופיק המפתחת של הצ'ט המוכר קלוד מציגה שני עדכונים מרכזיים: תוכנית חדשה לצוותים ואפליקציה ל-iOS. התוכנית החדשה מאפשרת לארוגונים וצוותים אשר שואפים ליצור מרחב עבודה משותף ולהגביר את השימוש בכלי AI לצד כלים לניהול משתמשים וחיוב. התוכנית זמינה ב-30$ למשתמש לחודש.

התוכנית לצוותים מציעה גישה למשפחת המודלים של Claude 3, עם חלון הקשר של 200K, וכלים ניהוליים למנהלים בארגון. היא כוללת גם את כל תכונות ה-Pro, כמו גישה מועדפת ושיעורי שימוש גבוהים יותר.

האפליקציה ל-iOS זמינה להורדה ללא עלות לכל משתמשי Claude ומציעה חוויה אינטואיטיבית עם סינכרון היסטוריית שיחות ותמיכה בהעלאת תמונות. האפליקציה מאפשרת את הצ'ט המוכר עם יכולות חדשות הכוללות ניתוח תמונות בזמן אמת והבנת הקשר, מה שמשפר את השימוש במכשיר הנייד.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן

7. הדור הבא של הקמפיינים השיווקיים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת - Typeface Arc.

הסטארטאפ Typeface מסן פרנסיסקו, שהושק ב-2023, מציע גישה חדשנית ליצירת תוכן שיווקי עם בינה מלאכותית. במקום להשתמש בהנדסת פרומפטים מסורתית, Typeface פיתחה את טכנולוגיית Typeface Arc, שמאפשרת למשתמשים להגדיר מטרה שיווקית ולקבל תוכנית שיווקית מלאה באופן אוטומטי, כולל דיוורים, תמונות והודעות מותאמות אישית ללקוחות.

הפלטפורמה מתמחה ביצירת מסעות לקוחות אישיים ומשלבת כלים כמו ה-Typeface Graph לניתוח והתאמה של הסגנון והתוכן של המותג. על פי פארסניס, מנכ"ל החברה, המערכת כוללת גם רכיבי אנליזה שמותאמים בזמן אמת לשיפור התוצאות.

Typeface Arc, שמתוארת כטכנולוגייה של סוכנים מבוססי AI מנצלת את הבינה המלאכותית לביצוע משימות ותכנון שיווקי מתקדם במקום המשתמש. היא עשויה להפוך את הצורך בבדיקות A/B למיותרות, כאשר המערכת מתאימה את עצמה בהתאם לביצועים של הקמפיין.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן

8. שותפות חדשה בין ChatGPT ל-Stack Overflow מרחיבה את יכולות הקוד של ChatGPT.

אחת החברות שנפגעה בצורה המשמעותית ביותר עם פריצת מודלי השפה הייתה Stack Overflow שחוותה ירידה כמעט מיידית בכניסות לאתר עם השקת הגרסאות של מודלי השפה עם יכולות פיתוח הקוד. בשלבים הראשונים ניסו ב Stack Overflow להילחם בתופעה עם Chat אשר מבוסס על המידע שלהם אך קצב הנטישה באתר לא נעצר.

מן הצד השני חברת OpenAI זקוקה לנתונים חדשים, כאלו שאינם זמינים באינטרנט הפתוח מכיוון שמקורות הלמידה של המודלים שלה הולכים ונגמרים. כך נולדה השותפות בין OpenAI ו-Stack Overflow אשר נועדה לשפר את יכולת ChatGPT לענות על שאילתות קוד תוך מתן קישורים ישירים למידע ב Stack Overflow.

השותפות תאפשר ל-ChatGPT לנצל את מאגר המידע הטכני של Stack Overflow לאמון ושיפור מודלי הקוד של החברה.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן


9. הקליפ הראשון שנוצר כולו על ידי Sora של AI של OpenAI.

פול טרילו, אחד המשתמשים הראשונים שקיבל גישה מוקדמת למודל הוידאו Sora של OpenAI יצר את הקליפ המוזיקלי הראשון שנוצר כולו באמצעות Sora לשיר "The Hardest Part" של המוזיקאי Washed Out.

הקליפ עצמו הוא סדרה של זום מהיר דרך סצנות שונות שמחוברות זו לזו ליצירת אשליה של זום רצוף. טרילו מציין כי הקליפ נבנה מ-55 קטעי וידאו נפרדים שנוצרו על ידי Sora מתוך 700 קטעים בסך הכול, והורכבו יחד באדובי פרמייר.

בראיון עם ה-Los Angeles Times, המוזיקאי Washed Out ציין שהוא מחכה לשלב טכנולוגיה זו ביצירותיו. הוידאו מדגים את הכוח של Sora ביצירת תוכן ומדיה מבוססת בינה מלאכותית ואת הרצון המתמשך של יוצרים להשתמש בכלים חדשים כדי לבטא את עצמם ולספר סיפורים,

וזאת למרות הביקורת של יוצרים אחרים על הטכנולוגיה ועל הפוטנציאל ההרסני שלה לתעשיית המוזיקה.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן

קישור לקליפ לחצו כאן

10. חדש ב X – סיכום סיפורים באמצעות המודל Grok.

טוויטר או יותר נכון X משיקים תכונה חדשה בשם "Stories" המופעלת על ידי הצ'אטבוט Grok מבית Elon Musk. הפי'צר החדש מסכם סיפורים אישיים באזור ה-Explore של האפליקציה. מנויי הפריומיום של X יוכלו לקרוא סיכומים של פוסטים הקשורים לנושאים שמעניינים אותם בלשונית "For You".

המיזם מייצג גישה חדשה של X לטיפול בטרנדים ובחדשות, כשהמטרה היא לספק תקצירים עקביים ומדויקים לכל הסיפורים החמים. גישה זו מסייעת למשתמשים להישאר מעודכנים מבלי להידרש לגלול לאורך זמן בפיד שלהם.
 
בנוסף, Grok, שמתואר כצ'אטבוט "עקשן" ו"מרדני", מבדל את עצמו מצ'אטבוטים אחרים כמו ChatGPT בזכות הגישה הבלעדית והמיידית שלו לנותונים "חיים" ב X. הפיצר החדש נועד לשכנע משתמשים לעבור למנוי פרימיום בתשלום שמתחיל ב-8$ לחודש.

Image

לידיעה המקורית לחצו כאן

שיתוף :