LOADING STUFF...
K a m e d i a

Loading Website

post01

עיצוב הנחיות חלק ג - המרכיבים השונים שיבטיחו הנחיה נכונה


מאמר שלישי ואחרון בסדרת המאמרים שלנו 'עיצוב הנחיות'. הפעם נתמקד במרכיבים השונים של ההנחיות והדרך הנכונה להרכבת הנחיות בעזרתם.

במהלך השנה האחרונה פורסמו הרבה מאד שיטות מומלצות לכתיבת הנחיות וזאת על בסיס הניסיון של המשתמשים והמחקרים שפורסמו. אין זה אומר שחייבים להשתמש בכל המרכיבים הבאים אלא שמומלץ לעשות בהם שימוש בהתאם להקשר והמשימה שלכם בכדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

הטבלה הבאה מפרטת חלק מהמרכיבים הנפוצים בהרכבת הנחיה:


Act As Role

הגדרת התפקיד אותו יגלם המודל כחלק מהמענה

מומלץ מאד

The Action / TODO

הגדרת הפעולה / המשימה אותה אתם רוצים שהמודל יבצע

חובה

Define The Goal

הגדרת היעד והמטרה הסופית, מה אתם רוצים להשיג באמצעות אותו מענה.

מומלץ מאד

Set Restrictions

הגדרת הגבלות – למעשה זו רשימה של הגדרות שהמודל צריך להתייחס אליהם בבניית המענה שלו.

רצוי

Examples

כפי שציינו, שימוש בדוגמאות מנחות יסייע מאד למודל להתאים את המענה לצורך שלכם.

מומלץ

Explain Like I am.

באמצעות הגדרה של "הסבר לי כמו ל" {דמות, גיל, תפקיד} המודל יכול לתאר לכם נושאים מורכבים בהתאם לקהל היעד.

לא חובה

Use Style

ניתן לבקש מהמודל לכתוב את הטקסט בסגנונות שונים. אם תספקו למודל דוגמאות טקסט שאתם כתבתם תוכלו לבקש ממנו ליצור את התוכן באותו סגנון.

מומלץ מאד

Result Format

ניתן לבקש מהמודל ליצור לכם את התוכן בפורמטים שונים. אתם יכולים לבקש להציג את התוכן בנקודות, במבנה טבלאי, כסיכום לרשתות חברתיות ובפורמטים נוספים.

מומלץ מאד

Context

אחד הנושאים החשובים הוא לספק למודל את הקונטקסט של הבקשה שלכם. זה יכול להיות תיאור הרקע לבקשה שלכם, קהל היעד, סיבה ונושאים נוספים שיסייעו למודל במתן מענה מתאים.

לא חובה


הרכבת הנחיה נכונה.

ברשת מסתובבים מבנים רבים להרכבת הנחיות בצורה שתייצר מענה אופטימלי. ברוב המקרים לא מדובר במבנה מגובה מחקר אלא על בסיס הניסיון המצטבר של המשתמשים והמחקרים השונים שפורסמו. כל השיטות המתוארות מרכיבות הנחיות על בסיס הרכיבים השונים שתארנו בסעיף הקודם :

  1. תפקיד – משימה – פורמט (RTF-Role-Task-Format)

תאור

מבנה ההנחיה

 

הגדרת התפקיד שאנו רוצים שהמודל יגלם

פעל כמנהל שיווק דיגיטלי.

R

הגדרת המשימה שאנו רוצים שהמודל יבצע

תכנן קמפיין דיגיטלי חדשני לשיווק מוצר טכנולוגי חדש.

T

תאור הפורמט אותו אנו רוצים לקבל

צור תוכנית שיווק המיועדת לפלטפורמות המדיה החברתית, הכוללת תוכן ויזואלי משכנע, טקסטים פרסומיים, ואסטרטגיית קהל יעד.

F

 

  1. משימה – פעולה – מטרה (TAG-Task-Action-Goal)

תאור

מבנה ההנחיה

 

הגדרת המשימה שאנו רוצים שהמודל יבצע

המשימה היא לעצב תוכנית שיווקית חדשה להשקת מוצר.

T

הפעולה שאנו רוצים שהמודל יבצע

פעולה: כמנהל שיווק, אבקש לקיים מחקר שוק ולזהות קהלי יעד חדשים, לאחר מכן לפתח אסטרטגיית שיווק ממוקדת הכוללת קמפיינים דיגיטליים ומבצעים חקידום המוצרים.

A

תאור היעד שאתם רוצים להשיג

המטרה: להגביר את המודעות למוצר החדש ב-50% ולהכפיל את המכירות ברבעון הבא.

G

 

  1. קונטקסט – יעד – משימה (Context-Goal-Task)

תאור

מבנה ההנחיה

 

מתן תאור וקונטקסט למשימה

ההקשר שלך למשימה הוא שהשוק הנוכחי מראה צמיחה במודעות לפתרונות ירוקים ואקולוגיים.

C

תאור היעד שאתם רוצים להשיג

המטרה שלנו היא להשיק קמפיין שיווקי חדש שיתמקד ביתרונות הסביבתיים של המוצר שלנו כדי להבליט אותו בשוק התחרותי.

G

הגדרת המשימה שאתם רוצים לבצע

המשימה שלך היא לתכנן סדרה של פעולות שיווקיות ברשתות החברתיות, באימייל ובאירועים הקשורים לסביבה, שישלבו הוכחות ומקרי בוחן המתארים את ההיתרונות האקולוגיים של המוצרים שלנו.

T

 

  1. קונטקסט – משימה – יעד – דוגמאות (CARE-Context-Action-Result-Examples)

תאור

מבנה ההנחיה

 

מתן תאור וקונטקסט למשימה

אנו יוצאים עם סדרת פרסומות חדשה הממוקדת בבריאות וכושר.

C

הגדרת המשימה שאתם רוצים לבצע

האם תוכל לעזור לנו לפתח קמפיין שיווקי שמטרתו להגביר את המודעות לחדשנות שלנו בתחום הכושר?

A

תאור היעד שאתם רוצים להשיג

המטרה שלנו היא להדגים איך המוצרים שלנו תומכים באורח חיים בריא וכיצד הם משפרים את חוויית הכושר.

R

דוגמא שתסייע למודל במתן המענה שלו.

דוגמה לקמפיין מוצלח דומה היא הפרסום של נייק 'Just Do It', שעודד אנשים להתגבר על אתגרים והראה שכל אחד יכול להיות ספורטאי, מה שחיזק את תדמית המותג כחברה המעודדת פעילות גופנית וכושר.

E

 

  1. תפקיד- קונטקסט-משימה בצעדים-דוגמאות (RISE-Role-Input-Context-Steps-Examples)

תאור

מבנה ההנחיה

 

הגדרת התפקיד שאנו רוצים שהמודל יגלם

דמיין שאתה מנהל שיווק.

R

הוספת מידע תומך לצורך ביצוע המשימה על ידי המודל

הנה מידע מפורט על הצרכנים הפוטנציאליים שלנו, כולל ההעדפותיהם והשאלות הנפוצות שיש להם בנוגע למוצרים בתחום שלנו. {מידע}

I

הגדרת המשימה – בקשה מהמודל לבצע את המשימה צעד אחר צעד

אנא פרט תוכנית שיווקית צעד אחר צעד שכוללת איתור נקודות מפתח לפרסום בהתאם לתובנות שסיפקתי, צור לוח שנה שיווקי, ותכין חומרי שיווק שמתיישבים עם המסר המותגי שלנו.

S

מתן דוגמא למודל על בסיסה ינתן לנו המענה

לדוגמא, שימוש בקמפיין חברתי שמציג סיפורי לקוחות מרגשים יכול להביא להגברת ההתעניינות במוצר שלנו, ובכך להגדיל את כמות הביקורים באתר ב-40% ולחזק את מעמד המותג שלנו כמובילי דעה בתעשייה.

E

 

  1. תפקיד-יעד-תרחיש קונטקסט-פתרון רצוי-צעדים (ROSES-Role-Objective Goal-Scenario-Expected Solution-Steps))

תאור

מבנה ההנחיה

 

הגדרת התפקיד שאנו רוצים שהמודל יגלם

אנא דממין שאתה מנהל שיווק אחראי לתכנון ויישום קמפיינים שיווקיים.

R

תאור היעד שאתם רוצים להשיג

המטרה שלך להגדיל את המודעות למותג ולשפר את חוויית הלקוחות דרך קמפיינים דיגיטליים חדשניים.

O

הוספת תאור התרחיש אליו המודל צריך להתייחס (קונסטקסט)

אנא קח בשחבון שאנו מבצעים את המפיין לאור ירידה במכירות ובתנודתיות של השוק בשל תחרות גוברת.

S

תאור הפתרון שאנו מצפים מהמודל לייצר

הפתרון המצופה ממך הוא שיפור משמעותי במדדי התוצאות של הקמפיינים השיווקיים שלנו בדיגיטל.

E

בקשה מהמודל לבצע את המשימה צעד אחר צעד

אנא פתח אסטרטגיה שיווקית כוללת שתכלול פרסום ממומן, שיווק תוכן, ושימוש בנתוני אנליטיקה להתאמת המסרים לקהל היעד.

S

 

  1. יעד-תפקיד-פעולה (ERA-Expectation-Role-Action)

תאור

מבנה ההנחיה

 

הגדרת היעד והציפה שלנו מהמודל

אבקש ליצור קמפיין ויראלי שישיג חשיפה גבוהה במדיה החברתית ויגביר את ההכרה במותג שלנו.

E

הגדרת התפקיד שאנו רוצים שהמודל יגלם

אנא בצע זאת כמנהל שיווק, שמוביל את התכנון, הפיתוח והיישום של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של הארגון שלנו.

R

הגדרת המשימה והפעולה שהמודל נדרש לבצע

עשה זאת באמצעות פיתוח תוכנית שיווקית מקיפה שכוללת קמפיינים ממומנים, שיווק תוכן ושיתוף פעולה עם משפענים כדי להגדיל את הנגיעות של המותג בלקוחות שלו.

A

 

  1. משימה-יעד-מטרה (APE-Action-Purpose-Expectation)

תאור

מבנה ההנחיה

 

הגדרת המשימה והפעולה שהמודל נדרש לבצע

המטרה שלנו היא להשיק קמפיין פרסום מקוון חדש למוצר הדגל של החברה.

A

הגדרת היעד והמטרה שאנו רוצים להשיג

המטרה של הפעילות היא  להגביר את הקשר הרגשי של הלקוחות שלנו עם המותג ולהגביר את הביקושים למוצר דרך יצירת סיפור מותג חזק ומשכנע.

 

P

הציפיה שלנו לתוצאה הסופית

אנו מצפים לעלייה של 30% במכירות המקוונות בתוך שלושה חודשים מההשקה.

 

E


 עתיד הנדסת ההנחיות.

מה צופן העתיד להנדסת ההנחיות ? נחלק את התשובה לשני חלקים.

כל מי שעוסק בתחום ובוחן את הקצב והמגמה מבין שככל שמודלי הבינה המלאכותית יהפכו לחכמים יותר כך הצורך לנסח להם הנחיות מדוייקות בצורה מובנת מדוייקת ולוגית ילך ויקטן. האם זה יקח שנה, שנתיים או חמש עדיין לא ברור. אבל כבר היום במודלים הרבה יותר "חכמים" ומבינים ויודעים לתת מענה לשאלות וההנחיות שלנו גם כשהם קצרות וללא דוגמאות. אך כנראה בעתיד הם ידעו לכתוב לעצמן את ההנחיות בצורה הרבה יותר מדוייקת על בסיס הצורך שלנו.

המשמעות היא שמשתמש הממוצע לא יזדקק עוד ללמוד את כל הטכניקות והשיטות שהוצגו במאמר זה. הוא פשוט יוכל לשאות או לבקש בקשה קצרה והמודל יענה בצורה מדוייקת וברורה (ללא הטיות והזיות).

לגבי הנדסת הנחיות – זו אשר משמשת ליצירה של כלים אשר מבוססים על מודלי הבינה המלאכותית. גם במקרה זה יגיע השלב שלא יהיה צורך במקצוע או במיומנות הזו, אך זה יקח יותר זמן (להערכתי) בטווח הנראה לעין ובגלל הרגולציה שדורשת שתמיד יהיה אדם כחלק מהתהליכים בהם מעורבת בינה מלאכותית, אנו נראה את תפקיד מהנדס ההנחיות או בעל התפקיד בארגון שיודע לנסח הנחיות כתחום שילך ויצמח בשנים הקרבות.

לא סתם הפורום הכלכלי העולמי הגדיר את התפקיד הנ"ל כ"תפקיד העתיד" וסם אלטמן צייץ שזו מיומנות בעל ערך גבוה.

“writing a really great prompt for a chatbot persona is an amazingly high-leverage skill and an early example of programming in a little bit of natural language”

שיתוף :