Loading Website
הפוסט פורסם לראשונה באנשים ומחשבים. הפוסט הבאה הוא חלק ממאמר רחב שנכתב בשישה חלקים אשר יחד מסרטטים את המסע העסקי שעובר הארגון כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית. המאמר מבוסס על המידע שנאסף לאורך השנה בבלוג, ותובנות ממחקרים שפורסמו על יד Gartner, Altimeter, Capgemini, Accenture וחברת הייעוץ Cognizant. בפוסט הקודם הצגנו את המאפיינים הארגוניים בשלב הראשון של תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שלב העסקים כרגיל או הארגון האנלוגי. הפעם אנו מתקדמים לשלב הבא בתהליך עם כניסתו של הארגון לשלב הניסוי והטעיה, שלב הנוכחות האינטרנטית.
בשלב זה ארגונים מבינים שמשהו שונה מתרחש סביבם, בדרך כלל זו תוצאה של עובד בארגון שמצביע על השינוי או שהמנהלים בארגון מבחינים בפעילות הדיגיטלית של המתחרים. שלב זה מניע סדרה של ניסויים ולמידה באמצעות הטכנולוגיות הדיגיטליות. המאפיינים הארגוניים בשלב זה הם : תרבות ארגונית. התרבות הארגונית מעודדת יוזמות דיגיטלית קטנות בהשקעה נמוכה וסיכון מזערי. ההנהלה מעוניינת לבחון את תוצאות הניסויים אך אינה מאפשרת פעילות דגיטלית רחבה. מודעות דיגיטלית. היוזמות הפרטיות של העובדים והמנהלים בארגון יוצרים באזז בקרב שאר העובדים ומעוררים דאגה בקרב ההנהלה שכן הפעילות הדיגיטלית מבוצעת ללא יד מכוונת ועל בסיס ניסוי וטעייה. חזון ההנהלה. עדיין לא קיים חזון ברור למסע הדיגיטלי, אך ההנהלה הבכירה מעודדת את המנהלים השונים לבחון אפשרויות חדשות ולצאת מאזור הנוחות שלהם. מיומנויות דיגיטלית. הצורך בהכשרה ורכישת ידע דיגיטלי עדיין לא התעורר. הפעילות הדיגיטלית מבוססת על הידע הקיים של העובדים הצעירים בני דור המילניום ועובדים ותיקים בעלי אופי יזמי ורצון לחדש וללמוד. מנהלי הדיגיטל וסוכני השינוי. עובדים ומנהלים במחלקות השונות לוקחים יוזמה ומניעים פעילויות דיגיטליות עצמאיות שאינן מאורגנות או מנוהלות בצורה מרוכזת. הם הופכים לסוכני השינוי ודוחפים לתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית. אסטרטגיה עסקית. האסטרטגיה העסקית עדיין נשענת על מודלים עסקיים ישנים. אם זאת בקרב המנהלים מתעוררת ההבנה שיש לבחון שינויים באסטרטגיה על מנת לתמוך במגמה הדיגיטלית שמתרחשת מסביב. חויית הלקוח. ההנהלה בארגון בוחנת כיצד ניתן להבין ולנתח את הפעילות של הלקוחות המחוברים והמסע הצרכני שלהם. התוצאות הראשונות של המיפוי חושפות את האפשרויות הקיימות ואת הצעדים הבאים שיש לבצע. קולבורציה ארגונית. המחלקות עדיין עובדות בצורה נפרדת (Silos) אך כתוצאה מהפעילות הדיגיטלית הניסיונית מתעוררים ניצנים ראשונים של שיתוף פעולה לרוחב הארגון. צוותי משימה דיגיטליים נוצרים מעובדים ממחלקות שונות בארגון ומטרתם לבחון אפשרויות לשינוי ולהציג המלצות בפני ההנהלה הבכירה. סביבת העבודה הדיגיטלית וחויית העובד. הארגון עדיין בוחן את צעדיו הדגיטליים והמיקוד מופנה כלפי חוץ לניתוח והבנה של מסע הלקוח. המערכות הארגוניות מפותחות בסביבת הדפדפן אך עדיין אין התייחסות לממשקי המשתמש במערכות הליבה או שיפור בסביבת העבודה הדיגיטלית. המחלקות המעורבות. אין פעילות דיגיטלית רישמית במחלקות השונות ורוב היוזמות פרטיות על ידי עובדים או מנהלים בארגון. פעילות שיווקית. בנוסף לערוצים המסורתיים מתבצעת פעילות שיווקית ניסיונית בערוצים החדשים, מנהלי השיווק מתחילים להבין את הפוטנציאל העצום שבמידע המדוייק והפרסונאלי שמגיע מהערוצים הדיגיטליים. ביג-דאטה ואנליטיקה. לאור הפעילות הדיגיטלית בערוצים החדשים מתעורר הצורך לנתח מידע שונה מזה שהארגון היה מורגל אליו. המידע עדיין מפוזר בארגון אך המנהלים מבינים שיש לאחד את המידע מהמקורות השונים ושהמדדים (KPI) הישנים אינם מתאימים עוד למציאות החדשה. טכנולוגיה ומערכות מידע. החשיבה הארגונית ממוקדת בטכנולוגיה עצמה, והיעדים של מחלקת מערכות המידע נועדו לשפר את התהליכים וניהול הרשומות בארגון. הפעילות הדיגיטלית היחידה שמבוצעות בצורה מסודרת היא אתר האינטרנט של הארגון. שאר היוזמות מתרחשות מתחת לראדר של מחלקת מערכות המידע. אבטחת מידע וסייבר. הנוכחות האינטרנטית חושפת לראשונה את הארגון לעולם ומציבה בחזית נכסים שיווקיים שיש להגן עליהם. גם בשלב זה ההתייחסות לאבטחת המידע היא שולית ונועדה בעיקר להגן על זמינות המערכות הקיימות. והגנה על הכניסות הדיגיטליות לארגון. מוצרים ושירותים. הארגון עדיין לא מוצא צורך לבצע שינוי במוצרים ובשרותים הקיימים. אתר האינטרנט חושף פרטים נוספים על המוצרים והשירותים של הארגון אך לא מעבר לכך. תהליך הטרנספורמציה דיגיטלית. עדיין לא קיימת גישה הוליסטית לניהול התהליך, אך יוזמות פרטיות מופיעות לאורך כל הארגון ומהוות הזדמנות ללמוד ולהציג הצלחות מהירות. בפוסט הבא נבחן את השלב השלישי בהתפתחות הדיגיטלית של הארגון שלב התכנון וההתארגנות לקראת העידן הדיגיטלי, שלב האי-ביזנס.
מעוניינים לבנות או ליישם אסטרטגיה דיגיטלית ? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.
ארבע עקרונות ליצירת יתרון תחרותי בעידן בו לכולם יש בינה מלאכותית.
עיצוב הנחיות חלק ג - המרכיבים השונים שיבטיחו הנחיה נכונה
עיצוב הנחיות חלק ב - גישות שונות לכתיבת הנחיות
כיצד AI יכול לסייע לנו בשיפור תהליכי יצירת התוכן?
3 דרכים לבניית קהל לקוחות נאמן