LOADING STUFF...
K a m e d i a

Loading Website

post01

ששת השלבים בטרנספורמציה הדיגיטלית, השלב הרביעי, שלב השיווק הדיגיטלי

הפוסט פורסם לראשונה באנשים ומחשבים.

הפוסט הבאה הוא חלק ממאמר רחב שנכתב בשישה חלקים אשר יחד מסרטטים את המסע העסקי שעובר הארגון כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית. המאמר מבוסס על המידע שנאסף לאורך השנה בבלוג, ותובנות ממחקרים שפורסמו על יד Gartner, Altimeter, Capgemini, Accenture וחברת הייעוץ Cognizant.

בפוסטים הקודמים בחנו את השלבים הבאים כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית.
שלב ראשון : עסקים כרגיל / הארגון האנלוגי.
שלב שני : מתנסים ולומדים / שלב הנוכחות האינטרנטית.
שלב שלישי : מתכננים ומתארגנים / שלב האי-ביזנס.

השלב הרביעי בתהליך הטרנספורמציה מתאר את המאפיינים של הארגון בשלב ההסתגלות וההבנה שיש להתאים את הפעילות העסקית לעידן החדש או להסתכן בדרויניזם דיגיטלי.

שלב רביעי : מסתגלים או נעלמים / שלב השווק הדיגיטלי.

יש מומנטום משמעותי ביזמות הדיגיטלית בארגון. העובדים מתחילים להרגיש את עוצמת השינוי, ואצל המנהלים מחלחלת ההבנה שמי שלא יתאים את עצמו לעידן הדיגיטלי עלול להיעלם מהמפה העסקית. עיקר ההשקעה מבוצעת בערוצי השיווק החדשים ויצירת קשר עם הלקוחות המחוברים.


המאפיינים הארגוניים בשלב זה הם :

תרבות ארגונית.
השיח הדיגיטלי בשיאו. הארגון הפך לגמיש יותר וזריז. ועובדים שלא מכירים את עולם המושגים הדיגיטלי נתפסים כמיושנים.השימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית בשיאה ומתרחשת בשני אפיקים מרכזיים. פעילות דיגיטלית אישית ובלתי רישמית, ופעילות רישמית כחלק מהיוזמות הארגוניות.

מודעות דיגיטלית. ההנהלה הבכירה מחוייבת לתהליך הדיגיטלי. ההכשרה של המנהלים הבכירים נמצא בעיצומה, וההיכרות שלהם עם עולמות התוכן הדיגיטליים מובילה לחשיבה מחודשת אודות המודלים העסקיים והאסטרטגיה הדיגיטלית.

חזון ההנהלה.
למרות הדיונים בהנהלה עדיין לא גובש חזון ברור ומוגדר לעידן הדיגיטלי. הפעילות הדיגיטלית מתנהלת באופן רישמי אך עונה בעיקר על הצרכים המיידיים של הארגון וכתגובה לפעילות השיווקית של המתחרים.

מיומנויות דיגיטלית.
המגוייסים החדשים מפיצים את הידע והמיומנויות שלהם לשאר העובדים בארגון. סוכני השינוי שהיו הראשונים להתנסות בפרוייקטים דיגיטליים חוזרים למחלקות המקור יחד עם הידע שרכשו בתהליכי הנסוי והטעייה ומעודדים חשיבה דיגיטלית אצל שאר העובדים. בני דור המילניום משתתפים בתוכניות חניכה הפוכות על מנת להכשיר את העובדים הותיקים בארגון.

מנהלי הדיגיטל וסוכני השינוי.
העובדים שהרכיבו את צוותי המשימה הדיגיטליים מתאגדים לצוותים רשמיים בהובלת מנהל הדיגיטל הראשי (CDO). הוא מצידו מקבל הסמכה רישמית מההנהלה הבכירה ומצטרף לשולחן מקבלי ההחלטות כמוביל תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון.

אסטרטגיה עסקית.
העובדה שמנהל הדיגיטל הראשי נמצא בפורום מקבלי ההחלטות תורמת לדיון המתפתח סביב השינוי במודלים העסקיים והתמיכה האסטרטגית ביוזמות הדיגיטליות. ההנהלה הבכירה נמצאת בפרשת דרכים ומנסה להבין כיצד משלבים את הפעילות הדיגיטלית באסטרטגיה העסקית.

חויית הלקוח.
המניע העיקרי לתהליך הטרנספורמציה נותר חויית הלקוח. הניסיון שנצבר בארגון מעודד יוזמות ומודלים חדשים שנועדו להעצים את חויית הלקוח ולהגיע אליו בערוצים חדשים. ההצלחות והנאמנות הגוברת של הלקוחות מעודדים את ההנהלה להשקיע בתשתיות ומערכות דיגיטליות חדשות.

קולבורציה ארגונית.
על מנת להתמודד עם האתגרים הדיגיטליים המחלקות השונות חולקות משאבים וידע בעיקר בנושאים הבאים : אנליטיקה ארגונית, נתונים במערכת ה CRM, תוכן, הדרכות וממשל תאגידי.

סביבת העבודה הדיגיטלית וחויית העובד.
לראשונה ההצלחות שהארגון חווה בהעצמת חויית הלקוח מעודדת השקעה פנימית בחקר מסע העובד ושיפור סביבת העבודה הדיגיטית כחלק משיפור חוויית העובד. מופיעים ניצנים ראשונים לשיפור החזות של המערכות הפנים ארגוניות והשקעה בממשקי המשתמש.

המחלקות המעורבות.
בנוסף לפעילות הדיגיטלית שכבר מתרחשת במחלקות השיווק, שירות הלקוחות, המכירות ומערכות המידע, נראים ניצנים ראשונים של פעילות דיגיטלית במחלקות משאבי האנוש, פיתוח המוצרים והייצור.

פעילות שיווקית.
היוזמות הדיגיטליות פורצות את גבולות הקמפיינים המסורתיים. מחלקת השיווק מכוונת דיגיטל תחילה וכל קמפיין מבוצע כשהערוצים הדיגיטליים בחזית והשיווק המסורתי מתאים את עצמו לפעילות הדיגיטלית.

ביג-דאטה ואנליטיקה.
מבוצעות השקעות ראשונות בכלי אנליטיקה וביג דאטה חדישים על מנת לצייר תמונה אחידה אודות הפעילות של הלקוח. כלים אלו משמשים להגדרת ההזדמנויות ואפיקי ההשקעה הבאים.

טכנולוגיה ומערכות מידע.
לראשונה ניתן לראות באופן ברור את ההשפעה של טכנולוגיות הנקסוס (SMAC) על הפעילות הארגונית. השימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית מבוצע בחלקה באופן רישמי כחלק מפרוייקטים דיגיטליים כלל ארגוניים, ובחלקה האחר על ידי עובדים כחלק ממחשוב הצללים שנפוץ בארגון.

אבטחת מידע וסייבר.
מכיוון שמידע רב אודות הלקוחות נצבר בארגון, סוגיות של פרטיות ואבטחת מידע מופיעות והופכות למרכיב חשוב בתכנון המערכות הטכנולוגיות והפרוייקטים הדיגיטליים. לראשונה מנהלים מתמודדים עם הקונפליקט בין הפרטיות של הלקוחות והשימוש במידע שהם תורמים על מנת לספק להם חויית לקוח אישית. הארגון הולך על חבל דק בין מתן ערך לבין הפרת הפרטיות ואיבוד האמון של הלקוחות.

מוצרים ושירותים.
לצד המוצרים והשירותים המסורתיים של הארגון מפותחות אפליקציות נאמנות ושירותים דיגיטליים אשר נועדו לאסוף מידע אודות הרגלי השימוש והצריכה של הלקוחות המחוברים ולהגדיל את נאמנותם למותג. שירותים ומצורים אלו מהווים את הבסיס לשיפור ודיגיטציה עתידית של המוצרים המסורתיים.

תהליך הטרנספורמציה דיגיטלית.
תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית הופך לבין לאומי באמצעות השקעה בתשתיות ובטכנולוגיה הדיגיטלית. היוזמות הדיגיטליות בארגון הרבה יותר שאפתניות ומנוהלות בצורה רשמית. שלבי הניסוי והטעייה הופכים לפיילוטים רשמיים בגיבוי ההנהלה וחודרים לכל מחלקה בארגון.

בפוסט הבא נבחן את השלב החמישי בהתפתחות הדיגיטלית. שלב הארגון הדיגיטלי בו החזון הדיגיטלי מתורגם למודלים עסקיים חדשים בשילוב מוצרים ושירותים דיגיטליים שמגדילים את הפוטנציאל העסקי של הארגון.

שיתוף :