LOADING STUFF...
K a m e d i a

Loading Website

מתודולוגיה לעיצוב טרנספורמציה עסקית ודיגיטלית

מובילים בהצלחה טרנספורמציה ארגונית

התחילו עכשיו

מתודולוגיה לעיצוב טרנספורמציה עסקית ודיגיטלית

"מתודולוגית עיצוב הטרנספורמציה" שפיתחנו במשך עשור מבוססת על ניסיון עשיר ופרקטי של פרויקטי דיגיטל שביצענו בקמדיה.
מתודולוגיה זו נותנת בידי מנהלי הדיגיטל, החדשנות והטכנולוגיה כלי מוכח לייעול תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית והעסקית.
המתודולוגיה שלנו בנויה על יסודות איתנים של חשיבה עסקית ועיצוב חוויית לקוח, בשילוב עם עקרונות עבודה אג'יליים וחדשניים.
היא יוצרת תשתית לשפה ארגונית משותפת וחזון המשקף את עתידו התפעולי והעסקי של הארגון הדיגיטלי.

לפרטים נוספים

טרנספורמציה מחזורית עם מיקוד במרכיב האנושי

טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת מתחילה ביעדים אנושיים, בנקודות כאב של בני אדם ובהקשר שבו השניים נוגעים בארגון שלכם.
יצירת מתודולוגיה אשר מעמידה את האדם במרכז תפיסת החשיבה מייצרת פתרונות חדשניים אשר ממוקדים בתוצאות בעלות ערך ומשמעות, ולא רק בטכנולוגיות חדשות.
שילוב חשיבה עיצובית במתודולוגיית הטרנספורמציה שלנו מבטיח שכל מחזור (ספרינט) יתמקד בשיפור מתמשך של הגורמים המשפיעים על הרכיב האנושי בתוך תהליך הטרנספורמציה הכולל.

לפרטים נוספים

מיישום טקטי לאסטרטגיית טרנספורמציה ארגונית

מתודלוגית הטרנספורמציה שלנו תומכת במגוון רחב של יוזמות דיגיטליות – החל מיישום טקטי פרויקטלי ועד לחזון אסטרטגי מקיף של הארגון הדיגיטלי העתידי.
לא משנה אם זו הטמעה של מערכת מסחר אלקטרוני או יישום של פלטפורמה מרובת גורמים עסקיים – שימוש במתודולוגיה שלנו לניהול היוזמות הדיגיטליות בארגון יוצרת מפה ברורה ובנויה היטב ומאפשרת לקבוצות השונות לתכנן, לדווח ולהטמיע את הכלים, התהליכים והטכנולוגיות החדשות בצורה אחידה בכל הארגון.

לפרטים נוספים

מתודולוגיה ב 7 צעדים

המתודולוגיה שלנו בנויה על שבעה שלבים איטרטיביים ו-25 אובייקטים ליצירת שפה משותפת ומפה מעשית אשר מסייע לנווט ולמסגר את תהליך הטרנספורמציה העסקית.
נקודת ההתחלה במתודולוגיה שלנו היא הבנה והכרה במוטיבציות העסקיות לטרנספורמציה (1), ולאחריה סקירה עמוקה של מודל הפעילות הנוכחי בארגון (2), במשך בהצבת יעדים לתהליך (3), ובחירת מודל הטרנספורמציה המתאים ביותר להשגת היעדים (4).
שלבים 4 ו-5 מציגים את תמונת המצב של הארגון הדיגיטלי העתידי, בחל ביצירת מודל פעולה חדש (5), תוכנית יישום מעשית (6), ולסיום ספרינט של ולידציה והתבוננות (reflection) בתוצואות השינוי לפני הטמעה רחבה (7).

לפרטים נוספים

הבנת נתיב הטרנספורמציה

מפת הטרנספורמציה עומדת במרכזו של כל ספרינט, מדובר בייצוג ויזואלי של האובייקטים המשמעותיים במודל העסקי שלכם, ייצוג ויזואלי זה חושף את ההזדמנויות בעלות הערך הגובהה ביותר לדיגיטליזציה וטרנספורמציה.
מפת הטרנספורמציה, מבוססת על תמונת המצב הקיים (קו בסיס) לצד היעדים הנדרשים ומודל הטרנספורמציה שבחרתם, מפה זו מציפה את ההזדמנויות והאיומים הצפויים בתהליך הטרנספורמציה הנבחר.
מפת הטרנספורמציה שופכת אור על השינויים המשמעותיים שיש לבצע ומציגה את הפער בין מודל ההפעלה הקיים למודל הדיגיטלי העתידי.

לפרטים נוספים

מבט מקיף 360O על תהליך הטרנספורמציה

גישה של 360 מעלות לטרנספורמציה הדיגיטלית משמעה ראיה אסטרטגית של השינוי לצד בנייה נכונה של תהליכי דיגיטציה פנימיים תוך יצירת שפה משותפת לכל הארגון.
לארגונים בעלי ראיה מקיפה 360 וברורה של תהליך הטרנספורמציה יש את היכולת לייצר חזון מובהק המשקף את מצבן העתידי, הבנה טובה יותר של נתיב המימוש והאינטגרציה מאפשר למקד באופן יעיל יותר את הערך שיווצר לגורם האנושי (לקוחות, עובדים, שותפים עסקיים).

לפרטים נוספים

אבני הבניין במודל הטרנספורמציה

אבני הבניין במודל הם גולת הכותרת של מתודולוגית הטרנספורמציה שלנו. זהו שילוב של 90 ממדים המכסים את כל המורכבות והאתגרים שהארגון צפוי לחוות בתהליך השינוי.
אבני הבניין יוצרים שפה משותפת אשר מסייעת לתעדף את הרכיבים הקריטיים בתהליך הטרנספורמציה הארגונית. שימוש נכון ועקבי באבני בניין של המודל מבטיחים שכל הארגון נע באותו נתיב מה שמגדיל משמעותית את סיכוי הצלחת תהלכי הטרנספורמציה הנוכחיים והעתידיים.

לפרטים נוספים

בחירה של מודל הטרנספורמציה

בחירת נכונה של מודל הטרנספורמציה המתאים לקונטקסט והיעדים העסקיים הוא צעד קריטי בדרך למימוש מוצלח של תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית.
החל משילוב טכנולוגיות ויכולות דיגיטליות במודלים עסקיים חדשים וכלה בעיצוב מחדש או שיבוש של התעשייה כולה. מודל הטרנספורמציה שיבחר מתפקד כבסיס לשלבים הבאים בהם מבוצעת הלכה למעשה תוכנית המימוש של המתודולוגיה.

לפרטים נוספים

סרטטו את הנתיב שלכם להצלחה

שלב ההמשגה, התכנון והעיצוב הרעיוני, הוא השלב המלהיב ביותר במתודלוגית הטרנספורמציה. זה השלב בו אתם יוצרים את חזון העתידי לארגון הדיגיטלי שלכם.
בשלב זה נדרשים הצוותים השונים להעלות כמה שיותר רעיונות המשקפים את הנתיבים הדיגיטליים השונים של הארגון, רעיונות אלו יעברו בהמשך סינון למיצוי ההצעות הפרקטיות והמתקדמות ביותר שיהוו בסיס לכלים והתהליכים שיובילו את תהליך הטרנספורמציה של הארגון.

לפרטים נוספים

מימוש והטמעה בגישה חדשנית ודיגיטלית

כל תוכנית טרנספורמציה נשענת על חזון ותוכנית ביצוע רהוטה ומוגדרת היטב. מדובר בתהליך מוסכם לביצוע טרנספורמציה עסקית ודיגיטלית, הכוללת תכנון קפדני של הטכנולוגיות המאפשרות והנתונים הנדרשים בניית סט המיומנויות והיכולות הנדרשות בארגון ומתודולוגיית פיקוח וניהול השינוי.

לפרטים נוספים

תמיכה בששת שלבי הטרנספורמציה הדיגיטלית

כל ארגון מתמודד כיום עם שיבוש דיגיטלי. חלק מהארגונים נמצאים עמוק בתוך תהליכי הטרנספורמציה העסקית והדיגיטלית, ואחרים עדיין לא התחילו לגבש אסטרטגיית טרנספורמציה פורמלית.
בסיוע המתודולוגיה שלנו כל ארגון יכול לעקוב אחרי ההתפתחות הדיגיטלית שלו אל מול הבנ'צמרק בתעשייה ומודל ששת שלבי הטרנספורמציה הדיגיטלית אשר מובנה בתהליכי העבודה במתודולוגיה.
שיטה זו מאפשרת לתקשר לכל הגורמים המעורבים בתהליך מהו הכיוון אליו הארגון נע, כיצד התהליך צפוי להתבצע ומהן ההשלכות הצפויות בשינוי.

לפרטים נוספים

גלו את גורמי המפתח לטרנספורמציה מוצלחת

לחצו על אבני הבניין השונות לקבלת מידע נוסף

X

מניעים לשינוי

בשלב ראשון במתודלוגיה אנו בוחנים את המניעים המרכזיים בגינם הארגון מעוניין לבצע טרנספורמציה. בשלב זה נבחן את הגורמים ההתקפיים שיגרמו לארגון להיות תחרותי יותר ולייצר פער אל מול המתחרים, לצד בחינה של הגורמים ההגנתיים אשר מאלצים את הארגון להשתנות.

פלחי לקוחות קיימים

אחד ההיבטים החשובים ביותר לארגון הוא לקוחותיו, בבלוק זה נבצע סקירת עומק של הסיגמנטים השונים שהארגון מעוניין לשווק ולמכור להם.

הצעת הערך הקיימת

בלוק הצעת הערך מתארת את חבילת המוצרים והשירותים שהארגון מספק ללקוחותיו כאשר המיקוד הוא בהצעות הערך הספציפיות שעומדות בבסיס המוצר או השירות לכל סיגמנט לקוחות.

ערוצים קיימים

בלוק הערוצים מתאר את המסע שהלקוח עובר מול הארגון, בבלוק זה אנו מבצעים מיפוי של כל נקודות המגע שמרכיבות את המסע הכללי של הסיגמנט אל מול הארגון החל מהערוצי התקשורת ועד לערוצי השירות. בלוק זה מאפשר לנו לבחון לעומק את הערך שנוצר ללקוח בכל מפגש עם הארגון.

בעלי עניין מרכזיים

בלוק זה מתאר את השותפים המרכזיים ומודל השותפות אשר מסייע לארגון ביצירה והעברת הצעת הערך לסיגמנטים השונים במודל.

תהליכים מרכזיים

בלוק התהליכים מתאר לעומק את תהליכים המרכזיים שחברה צריכה להטמיע או לשפר בכדי לממש את המודל העסקי שלה תוך הקפדה על חווית הלקוח והמוטיבים המרכזיים של הצעת הערך.

מבנה עלויות

בלוק מבנה העלויות מתארת את ההוצאות המשמעותיות הכרוכות בהוצאה לפועל של המודל הנבחר כחלק מתהליך יצירה והעברת הערך לסיגמנטים.

הכנסות מרכזיות

בלוק ההכנסות מתאר את ההכנסות המרכזיות של הארגון בגין הצעת הערך הקיימת כיום בחלוקה לסיגמנטים, המוצרים והשירותים השונים במודל.

יעדים לשינוי

טרנספורמציה מוצלחת מבוססת על מטרות ויעדים מוגדרים היטב הואיל ואלה מבהירים את התכלית הסופית של תהליך הטרנספורמציה ועוזרים לנו לזהות את הפעולות הנדרשות בכדי לממש בהצלחה (כנגד היעדים שהגדרנו) את מודל השינוי הנבחר.

ממשל וניהול השינוי

לסיכום שלב תוכנית ההוצאה לפועל של המודל נגדיר את מדיניות ניהול השינוי התהליכים והבקרות הנדרשות ליישום מוצלח של השינוי. במסגרת בלוק זה נתאר את תוכנית ניהול השינוי אשר מטרתה ליצור מודעות ולקדם תרבות דיגיטלית חדשה בארגון.

מדדים להצלחה

מרכיב חיוני בהצלחת השינוי הוא הגדרה של מדדים ברורים ומדידים לשלבי היישום, מדדים אלו יסייעו להגדיר את הנצחונות הקטנים בדרך, ומה יחשב להצלחה בשלבי הביניים ובתהליך הטרנספורמציה המקיף שנבחר.

יכולות ומיומנויות דיגיטליות

טרנספורמציה דיגיטלית טומנת בחובה רכישת יכולות ומיומנויות חדשות, יכולות אלו באות לידי ביטוי ברמה הארגונית אך גם ברמת כל עובד בהתאם לדרישות התפקיד שלו. בבלוק זה נבצע מיפוי של הדרישות השונות של כל בעל תפקיד במסגרת השינוי ונבחן את המיומנויות החדשות שנדרשות בכדי להוציא לפועל את תהליך הטרנספורמציה.

עובדים ומבנה ארגוני

לא ניתן לבצע שינוי ארגוני ללא תמיכה של המנהלים והעובדים בארגון. בבלוק זה נבחן האם נדרשים שינויים מבניים או עובדים חדשים בכדי לתמוך בשינוי ארגוני אשר נדרש לתהליך הטרנספורמציה.

דאטה ואנליטיקה

דאטה הוא אחד המנועים המרכזיים בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית, בבלוק זה נבחן לעומק מהם הנתונים הקיימים בארגון ואילו נתונים חדשים נדרשים לנו לתמיכה בתהליך הטרנספורמציה .

מודל הטרנספורמציה

בלוק מודל הטרנספורמציה הוא שלב חיוני להמשך פיתוח המודל, בשלב זה אנו בוחנים מספר מודלים שונים לטרנספורמציה דיגיטלית אשר יניבו לארגון את הערך הגובהה ביותר מהתהליך. ניתן לבחור מודל פשוט בו אנו מעצבים מחדש הצעת ערך קיימת, או יוצרים פעילות עסקית (דיגיטלית) חדשה ומשבשת.
להלן כמה דוגמאות :
API Economy מודל
פלטפורמות דיגיטליות
מודל מנויים דיגיטליים
מעבר ממוצר לשירות
מוצרים מבוססי תוכנה

פלחי לקוחות חדשים

בבלוק זה נחקור את ההזדמנויות לשלב סיגמנטים חדשים בפעילות העסקית כתוצאה מהמעבר למוצרים ושרותים דיגיטליים חדשים.

הצעת ערך דיגיטלית

בבלוק זה אנו בוחנים מה הן הצעות הערך החדשות שניתן לשלב במוצרים ובשרותים הדיגיטליים שהארגון בונה כמענה לשינויים בהתנהגות הלקוחות ולצרכים המשתנים שלהם.

ערוצים דיגיטליים

בבלוק זה אנו בוחנים את הערוצים החדשים שיש להוסיף למסע הלקוח לצד השינויים הנדרשים בערוצים הקיימים. מטרת השינוי היא שיפור בחווית הלקוח בממשקים השונים עם הארגון תוך שיפור מתמיד באופן העברת הצעות הערך החדשות ללקוח.

בעלי עניין חדשים

לאור המעבר למודלים עסקיים חדשים ודיגיטליים נבחן בבלוק זה כיצד בעלי עניין ושותפים עסקיים חדשים יכולים לסייע לנו בהעברת הצעת הערך שלנו לסיגמנטים במודל.

תהליכים דיגיטליים

בבלוק זה אנו נדרשים לבחון מחדש את התהליכים הקיימים לאור הפעילויות, המוצרים והשירותים הדיגיטליים החדשים של הארגון, זאת לצד יצירה של תהליכים חדשים אשר יסייעו לנו לתמוך במיקסום הצעות הערך ללקוחות.

עלויות חדשות

בבלוק זה אנו מבצעים מיפוי וניתוח של העלויות החדשות שנוצרו כתוצאה מהתהליכים הדיגיטליים, הערוצים, המשאבים והצעות הערך החדשות שאנו משלבים במודל הפעילות החדש.

הכנסות חדשות

בבלוק זה אנו מבצעים מיפוי וניתוח של ההזדמנויות ליצירת הכנסות חדשות מהמוצרים והשירותים הדיגיטליים החדשים.

מאפשרים טכנולוגיים

בשלב זה לאחר שיש לנו מודל עסקי עתידי נבחן מהו השינוי הנדרש במערכות הטכנולוגיות הקיימות ואילו טכנולוגיות חדשות נדרשות בכדי לתמוך במודל הדיגיטלי החדש.

don't go there