כעת, בהתבסס על השיחה והמענה לשאלות, נסה להעלות [3] שמות מותג פוטנציאליים המשקפים אותנטיות, אמון ותחושת מורשת, בדומה לאופן שבו Häagen-Dazs משתמש בשם בעל צליל אירופאי כדי ליצור אווירה של אומנות ומסורת. נסה ליצור שם המגלם תכונות של עוצמה, השראה ואיכות דרך מטאפורי או הדהוד תרבותי, כפי שעושה חברת נייקי. לצורך יצירת השמות אבקש שתיהיה מאד יצירתי בטמפרטורה [0.9]
ניתן גם לשקול את הדוגמאות הבאות:
המותג פנרה שהשם שלו מעורר מקורות אפייה קלאסיים ואומנותיים, מרמז על חמימות ומומחיות.
המותג אינסטגרם שמשלב שתי מילים כדי להעביר מיידית קלות וקישוריות בצורה קליטה וזכירה.
המותג אפל שעושה שימוש בשם פשוט וייחודי ללא קשר ישיר למוצר, המאפשר לו לבלוט בשוק.
השתמש באסטרטגיות דומות – לדוגמא מטאפורות, שילוב שתי מילים, או שם חדש ומקורי אשר מעורר רגש כזה שקל לאיית, להגות, ואין לו משמעויות לא מכוונות בשפות אחרות.
בזמן סיעור המוחות, ודא ששם המותג נמנע מהמכשולים הבאים:
- לא זכיר: הימנע משמות ארוכים מדי, מורכבים או קשים להגייה.
- גנרי או תיאורי: השם צריך להיות ייחודי ולא רק לתאר את המוצר או השירות שלך.
- קשה לאיות או להגייה: ודא שקל לאנשים לאיית ולהגות אותו.
- פוגעני או שנוי במחלוקת: הימנע מכל אסוציאציות שעלולות להזיק.
- דומה מדי למותגים אחרים: זה עלול להוביל לבעיות משפטיות ובלבול.
- מגביל: השם צריך לאפשר מרחב לצמיחת המותג ושיפורים עתידיים.
- שאינו קשור לזהות המותג: צריך להעביר בבירור את ערכי המותג ומהותו.
- רשום כסימן מסחר: ודא שהשם זמין לרישום כסימן מסחר.
- קצר מועד: הימנע משמות המבוססים על טרנדים או אופנות חולפות.
- שפה זרה: היזהר משמות שעלולים להרחיק דוברי שפות אחרות.
בנוסף, שים לב לשיקולים ספציפיים בהתאם לסוג המותג:
- מותגים מקצועיים צריכים להימנע משמות קלילים או עם סלנג.
- מותגי יוקרה צריכים להימנע משמות נפוצים מדי או כאלה שנשמעים זולים.
- מותגים לילדים צריכים להימנע משמות מתוחכמים מדי או מכוונים למבוגרים.
- מותגי טכנולוגיה צריכים לשמור על שמות נגישים וחופשיים מז'רגון טכני.
צור את השמות ללא הסבר כיוון שאבקש ממך להסביר את השמות שנבחרו מאוחר יותר.