LOADING STUFF...
K a m e d i a

Loading Website

post01

4 דרכים להעמקת הפרסונליזציה באמצעות בינה מלאכותית

בעידן בו הערוצים הדיגיטליים עמוסים ומלאים בתוכן, הנוכחות המקוונת ויצירת קשר חזק עם המשתמשים הפכה לאתגר לא קטן. אחת הדרכים להתמודד עם האתגר היא על ידי יצירת חוויות מותאמות אישית ללקוחות ולצרכיהם הגוברים. גם בתחום זה כמו במגוון תחומים נוספים, טכנולוגיית הבינה המלאכותית מייצרת פריצת דרך ומספקת לארגונים את האמצעים להבין, לצפות ולספק את ההעדפות והצרכים הייחודיים של הלקוחות שלהם. אז כיצד ניתן להשתמש בבינה המלאכותית להעמקת הפרסונליזציה סביב חווית הלקוח של הארגון? המשיכו לקרוא.  

אבחנה בין סגמנטים:

יצירת פרסונליזציה משמעותה שימוש בנתוני לקוחות במטרה לייצר חוויות המותאמות לצרכים הייחודיים שלהם. בדרך כלל הדרך הנכונה לעשות זאת היא על ידי חלוקה לסגמנטים – קבוצות שונות של לקוחות שלכל אחת צרכים ייחודיים משלה.

כיום קיימים כלי בינה מלאכותית שמאפשרים לאסוף נתונים התנהגותיים על לקוחות באתר – (לדוג' כמות הקלקות, נתוני עסקאות, היסטוריית רכישות ופילוח נתונים דמוגרפיים) ולאחד את כולם לתוך פרופילי לקוחות על בסיסן ניתן ליצור סגמנטים מובחנים. לפי Forrester Consulting 74% ממובילי השימוש באסטרטגיות פרסונליזציה משתמשים במודלים של AI כדי לזהות וליצור בקלות פלחים מבלי לערב צוותי ניתוח נתונים.

פילוח לקוחות בזמן אמת:

מעבר לזיהוי ויצירת פלחים וסגמנטים, בעזרת כלי AI ניתן להתאים את החוויות הדיגיטליות בהתאם לצרכים המשתנים של הלקוחות. כלים אלו יכולים 'להעביר' לקוחות ומשתמשים בין הסגמנטים השונים ביחס להתנהגותם ברשת בזמן אמת.

ניקח לדוג' לקוח שקונה זוג חדש של נעליים באינטרנט וממשיך לקבל אינספור פרסומות ומבצעים לנעליים נוספות, מה שכמובן כבר לא רלוונטי עבורו. במצב זה, קיים צורך לסווג אותו תחת סגמנט הצורך מוצרים משלימים לפריט שכבר רכש.

יצירת תוכן מותאם אישית:

החלוקה הכל כך חשובה לסגמנטים תאבד את ערכה אם לא נצליח לייצר לכל אחד מהם תוכן ייחודי ופרסונלי. בעזרת כלי AI ותהליכי אוטומציה ניתן לייצר תוכן מותאם אישית לפלחים השונים. כלים אלו יכולים גם לקחת תוכן ספציפי שנוצר עבור ערוץ אחד, ולהתאים אותו למגוון ערוצים וסגמנטים נוספים. ככל שנצליח ליצור יותר תוכן ולהתאים אותו לפלחים וסגמנטים שונים בתוך קהל הלקוחות שלנו – כך נוכל להפוך את חווית הקנייה לטובה יותר.

דוגמא לכך ניתן לראות בסוגים שונים של כלי AI המסוגלים לשנות רקעים, להחליף אובייקטים, לחתוך ולשנות גדלים של אובייקטיבים וליצור התאמת תוכן לערוצים שונים לדוג' אתרי אינטרנט, מכשירים ניידים ודוא"ל.

שיפור האינטראקציה ונקודות המגע בין הארגון ללקוחות:

ברור לכולנו שחווית המסחר של הלקוחות אינה ליניארית. מדובר בתהליך המשתנה בין הלקוחות שמתאפיין בנקודות מגע שונות לאורך מסעם. תפעול וסנכרון בין כל נקודות המגע הללו עשוי להרגיש לפעמים כמו משימה בלתי אפשרית כיוון שלעתים קרובות נתיבים אלו אינם הולכים לפי נתיב שיווקי ליניארי מוגדר מראש. בעוד שהתנהגויות שונות הן בדיוק מה שמייחד את הלקוחות, הן גם מקשות על ההחלטה מהי החוויה הנכונה שאנחנו צריכים ליצור עבורם.

בעזרת כלי בינה מלאכותית ניתן להימנע מחוויית לקוח מפוצלת ולא עקבית, לעשות שימוש בנתוני הלקוח בזמן אמת ולהתאים את נקודות המגע בצורה טובה יותר. חשוב לזכור ש'חוויה טובה יותר' משמעותה התייחסות לכל אחד מהשלבים במסע הלקוח וצרכיו במטרה ליצור אינטראקציה אישית ורלוונטית. 

לסיכום,

אימוץ טכנולוגיות מונעות בינה מלאכותית ממצבות את הארגונים העושים בהן שימוש כבעלי ראיה עתידית, מתקדמים טכנולוגית ושאיפה להיות מובילי דרך בתחום. במאמר הצגנו על קצה המזלג מספר דרכים בעזרתן ניתן לרתום את הטכנולוגיות הללו כדי לשפר את ההתאמה האישית של ארגונים ללקוחותיהם ואת חווית הלקוח הכללית. כשאתם יוצאים למסע הארגוני לעבר העמקת הפרסונליזציה ויצירת התאמה אישית יעילה יותר ללקוחות, זכרו שמהפכת הבינה המלאכותית נמצאת כאן גם בשביל זה, ויש בכוחה לספק לכם לא מעט פתרונות.

רוצים ללמוד כיצד לרתום את הטכנולוגיה לשירות הארגון בצורה הטובה ביותר? השקנו לאחרונה סדרת ההרצאות חדשה לעובדים ומנהלים שמציגה את ההזדמנויות העסקיות של הבינה המלאכותית היוצרת במגוון תחומים וכמובן. גם בעולמות חווית הלקוח הדיגיטלית.
כלל ההרצאות מספקות מבט מעמיק לעולמות הAI ומשלבות יישומים פרקטיים רבים. לחצו כאן ופנו אלינו לפרטים נוספים!

שיתוף :