Loading Website
1. מהפכה בבית החכם, גוגל משיקה מערכת לתכנות רכיבים לבית החכם באמצעות בינה מלאכותית יוצרת. גוגל הום משיקה מערכת חדשה המאפשרת למשתמשים ליצור רוטינות מותאמות אישית בעזרת בינה מלאכותית יוצרת. המערכת החדשה, אשר מסייעת לייצר תסריטים לבית חכם, מאפשרת להגדיר תסריטים למכשירים חכמים בבית באמצעות שימוש בשפה טבעית אשר מתורגמים לקוד. המערכת מיועדת למשתמשים ללא ניסיון קודם, ומספקת פתרון פשוט ליצירת רוטינות מורכבות ובצורה פשוטה.המודל מסייע בכתיבת התסריט, והמשתמשים יכולים להעתיק ולהדביק את הקוד בעורך התסריטים הקיים של האפליקציה. ניתן גם לשנות את התסריטים שכבר נוצרו באמצעות המודל. בעתיד מחולל ה AI ימשיך ללמוד ולשפר את יכולות התסריטים שלו בהתבסס על נתונים חדשים.לידיעה המקורית לחצו כאן2. המודל של מטה Llama 2 מקבל זיכרון גדול יותר ויכולת לטפל במשימות מורכבות יותר.מטה שדרגה את מודל השפה הגדול Llama 2 לגרסה חדשה, Llama 2 Long, שמתמחה בעיבוד טקסטים ארוכים יותר. המודל החדש, שהוצג במאמר מחקרי, מסוגל לטפל בטקסטים של עד 32,768 טוקנים, ונחשב לשווה ערך למודלים סגורים בעלי חלונות הקשר הארוכים יותר, כמו Claude 2 מבית Anthropic, תוך שהוא נשאר בקוד פתוח.Llama 2 Long מתעלה על הגרסה המקורית במשימות עם הקשר ארוך (כמו סיכום, מענה לשאלות ואגרגציה) וגם בבדיקות סטנדרטיות עם הקשר קצר. המודל אומן באמצעות הכשרה מוקדמת על יותר מ-400 מיליארד טוקנים. התהליך כלל שימוש במודל קודם של Llama 2 שכבר עברו הכשרה, והוספת רצפי טקסט ארוכים. לידיעה המקורית לחצו כאן3. לינקדאין חושפת כלי גיוס והדרכה מבוסס בינה מלאכותית יוצרת.
לינקדאין חשפה מספר כלים חדשים המבוססים על בינה מלאכותית יוצרת, כדי לשדרג את פלטפורמות הגיוס, ההכשרה והשיווק שלה. החידושים כוללים את מערכת ה"מגייס 2024" להתאמת מועמדים למשרות, מדריך AI בלינקדאין לצורכי למידה, וגנרטור של מסעות פרסום בשם Accelerate. מערכת ה"מגייס 2024" של לינקדאין משלבת נתוני גיוס עם בינה מלאכותית יוצרת כדי לזרז את תהליך זיהוי המועמדים ולהגיע אליהם. מגייסים יכולים לחפש מועמדים באמצעות שפה פשוטה ובלתי רשמית, ולקבל הצעות למועמדים שהם עצמם אולי לא היו חושבים עליהם. כ-74% מהמגייסים שניסו לכתוב הודעות בעזרת AI דיווחו על חיסכון בזמן.בלינקדאין למידה מתוכנן לשלב את מאמן הצ'אטבוט שיסייע בפיתוח מיומנויות טכניות וחברתיות, כגון ניהול צוות והקצאת משימות. צוותי השיווק יקבלו עזרה באמצעות Accelerate, שמשלב נתונים מלינקדאין עם הצעות מהמשתמשים ליצירת מסעות פרסום ממוקדים.לידיעה המקורית לחצו כאן4. קנבה משתדרגת עם כלים חדשים לעיצוב ויצירת וידאו מבוססי בינה מלאכותית יוצרת.קנבה, חברת העיצוב הגרפי והמולטימדיה האוסטרלית, חוגגת עשור להיווסדה עם עדכון מקיף הכולל תכונות בינה מלאכותית חדשות. במרכז העדכון עומד כלי וידאו חדש, בשיתוף פעולה עם חברת Runway ML.המשתמשים של קנבה יוכלו להקליד טקסט או להעלות תמונה וליצור וידאו של עד 18 שניות באמצעות השילוב עם Runway. הווידאו ייווצר בהתבסס על הטקסט או התמונה שהוזנו. קמרון אדמס, ממייסדי קנבה, אמר כי המטרה היא להפוך עובדי משרד שאינם מאוד מקצועיים ליצירתיים יותר באמצעות AI.Magic Studio, עדכון נוסף של קנבה, כולל תכונות AI נוספות, כגון Magic Switch להמרת עיצובים בנכסי עיצוב רבים ביחד. קנבה מתכננת גם לאפשר לחברות AI צד שלישי להציע אפליקציות שלהן בחנות האפליקציות שלה.לצפייה בדוגמאות לחצו כאן5. מיקרוסופט משחררת מסגרת פיתוח חדשה בשם AutoGen ליצירת סוכני AI.
מיקרוסופט הצטרפה למרוץ פיתוח כלים לדגמי שפה גדולים (LLM) עם הספריה הפתוחה שלה, AutoGen, המבוססת על פייתון. AutoGen היא "מערכת להפשטת אורכסטרציה, אופטימיזציה ואוטומציה של זרימות עבודה של מודלי שפה.הרעיון המרכזי מאחורי AutoGen הוא יצירת "סוכנים", מודולים תכנותיים המופעלים על ידי מודלי שפה כמו GPT-4, שמתקשרים זה עם זה באמצעות הודעות בשפה טבעית כדי לבצע משימות שונות יחד.סוכנים אלו יכולים להיות מותאמים אישית באמצעות הנדסת הנחיות (פרומפטים) תוך שילוב כלים חיצוניים שמאפשרים להם לאחזר מידע או ליצור קוד. עם AutoGen, מפתחים יכולים ליצור אקוסיסטם של סוכנים המתמחים במשימות שונות ומשתפים פעולה זה עם זה.המערכת מאפשרת יישומים עם סוכני AI רבים שיכולים להיות אוטונומיים לחלוטין או מנוהלים דרך "סוכנים אנושיים מתווכים", כלומר מתן אפשרות למשתמשים להתערב בשיחה בין הסוכנים האוטונומיים, ולספק פיקוח ושליטה על התהליך. לידיעה המקורית לחצו כאן6. המדבקות של מודל יצירת התמונות של מטה כבר יוצרות סערה ברשת.
מטה, המוכרת בעיקר בגלל פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ, נתקלת במחלוקת סביב מדבקות ה-AI החדשות שלה. רק שבוע לאחר ההכרזה על "יקום ה AI" לרשתות החברתיות שלה, המדבקות הנוצרות באמצעות AI גורמות לוויכוחים. משתמשים שקיבלו עדכון זה יכולים כעת ליצור מדבקות AI מתוך הוראות טקסט במסנג'ר של פייסבוק ואינסטגרם, אך נראה כי מסנני התוכן של מטה לא תופסים את כל התוכן המטריד או השנוי במחלוקת, כגון דמויות מוגנות בזכויות יוצרים (לדוג' מיקי מאוס עם סיגר מריחואנה או פו הדב מחזיק רובה).אמן בשם פייר-אוליבייה דסביינס פרסם תמונות של מדבקות אלו, וזכה למאות אלפי צפיות ותגובות. דובר מטה, אנדי סטון, הפנה את ונצ'ורביט לפוסט בבלוג של החברה, "בניית תכונות AI באחריות", שבו מודגש כי ישנם מקרים בהם מערכות AI יכולות להחזיר תוצאות לא מדויקות או לא הולמות.לידיעה המקורית לחצו כאן7. הסטארטאפ Reka AI חושף עוזר בינה מלאכותית רב מודלי.
הסטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית, Reka, שהוקם על ידי חוקרים מחברות כמו DeepMind, Google, Baidu ו-Meta, הכריז על השקת Yasa-1, עוזר בינה מלאכותית מולטימודלי המסוגל להבין ולהתקשר עם טקסט, תמונות, וידאו ואודיו. Yasa-1 נבנה מאפס, כולל פיתוח מודלים בסיסיים ואופטימיזציה של התשתית. העוזר ניתן להתאמה אישית ותומך ב-20 שפות, יכול לספק תשובות עם הקשר מהאינטרנט דרך מנועי חיפוש מסחריים, לעבד מסמכים עם עד 100,000 טוקנים, ולבצע קוד.Reka טוענת ש-Yasa-1 מהיר פי שמונה יותר מ-Claude 2 של Anthropic עם דיוק דומה, ומתחרה ב-GPT-4 של OpenAI. היכולות המולטימודליות של Yasa-1 מאפשרות לשלב בין קלט טקסטואלי לקבצי מולטימדיה, כגון יצירת פוסט לרשת חברתית מתוך תמונה או זיהוי קול ומקורו. Yasa-1 גם יכול להבין אירועים בווידאו ולחזות פעולות עתידיות.
לידיעה המקורית לחצו כאן8. מודל חדש בעל 3 מיליארד פרמטרים מבית Stability AI מכוון למכשירים ניידים.
השבוע הושק מודל Stable LM 3B, גרסה ניסיונית של מודל השפה הגנרטיבי של Stability AI בעל 3 מיליארד פרמטרים, שהו חלק מסדרת פתרונות ה-AI הגנרטיביים של החברה. בעוד שבתעשייה נמצאים מודלים בין 7 ל-70 מיליארד פרמטרים, Stable LM 3B מיועד להפעלה על מכשירים ניידים כגון סמארטפונים ומחשבים ניידים. המודל מתהדר ביעילות וגודל קומפקטי, דורש משאבים פחותים ועלויות תפעול נמוכות יותר, תוך שמירה על ידידותיות לסביבה.Stable LM 3B מתמודד בהצלחה עם מודלים גדולים בהרבה בנפח של 3 מיליארד פרמטרים ואף חלקם בנפח של 7 מיליארד פרמטרים. הוא מציע ביצועים משופרים בתחומי ניתוח שפה טבעית, כולל בדיקות והבנה של הוראות וידע כללי. Stable LM 3B עבר אימון מקיף על נתונים איכותיים, וניתן להתאמה לשימושים שונים כמו סיוע בתכנות.היתרון המשמעותי שלו הוא הנפח הקטן שלו שמאפשר ליישם אותו בסמארטפונים או מכירי חשמל ביתיים. גרסת המודל נמצאת כעת בבדיקות בטיחות ותשוחרר בקרוב. המודל שוחרר תחת רישיון קוד פתוח CC-By-SA 4.0 וזמין להורדה בפלטפורמת Hugging Face.לידיעה המקורית לחצו כאן
מעוניינים לבנות או ליישם אסטרטגיה דיגיטלית ? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.
ארבע עקרונות ליצירת יתרון תחרותי בעידן בו לכולם יש בינה מלאכותית.
עיצוב הנחיות חלק ג - המרכיבים השונים שיבטיחו הנחיה נכונה
עיצוב הנחיות חלק ב - גישות שונות לכתיבת הנחיות
כיצד AI יכול לסייע לנו בשיפור תהליכי יצירת התוכן?
3 דרכים לבניית קהל לקוחות נאמן