Loading Website
1. חברת Stability AI משיקה מודל יצירת תמונות חדש - SDXL Turbo.
מודל חדש ליצירת תמונות מטקסט הושק על ידי חברת Stability AI, המודל בשם SDXL Turbo מתהדר ביכולת חדשה ליצור תמונות במהירויות מסחררת. לטענת החברה בניגוד למודלים אחרים כמו Dall-E ו-Midjourney, שתהליך יצירת התמונות לוקח זמן, ב SDXL Turbo ניתן לעשות זאת כמעט בזמן אמת.ניתן להתנסות במודל באתר clipdrop.co בו תוך כדי כתיבת ההנחיה נוצרת התמונה בהתאם לקצב כתיבת הטקסט. התוצאות פחות טובות מהתוצאות של המודל SDXL הרגיל, אך קצב יצירת התמונות מסמל מגמה שתלך ותתרחב ליצירת תמונות ג'נרטיביות בזמן אמת.להכרזה הרשמית לחצו כאןלקישור להתנסות במודל לחצו כאן2. חברת Pika Labs אשר מתמקדת ביצירת וידאו ג'נרטיבי הודיעה השבוע על שחרור גרסה רשמית 1.0.במקביל לסבב גיוס של 35 מיליון דולר בהובלת, Lightspeed חברת הסטארט-אפ Pika Labs הודיעה על שחרור גרסה חדשה למודל יצירת הוידאו שלה. הגרסה החדשה 1.0, היא למעשה גרסה רישמית ראשונה של מודל יצירת הוידאו שהחברה שחררה לראשונה לפני מספר חודשים.בגרסה החדשה מוטמע מודל בינה מלאכותית ג'רנטיבי חדש שמאפשר למשתמשים ליצור ולערוך סרטונים בצורה משופרת ובמגוון רחב של סגנונות, החל מאנימציה תלת-מימד ועד להנחיות שמשלבות סגנונות צילום קולנועיים.במקביל החברה הכריזה על ממשק וובי אינטרקטיבי ליצירת וידאו אותו היא משיקה בצורה מדורגת למשתמשים, זאת במקביל למנגנון יצירת הוידאו שקיים כיום ב Discord.אלו רק חלק מהיכולות החדשות של Pika 1.0: יצירת סרטונים מציאותיים מהנחיות טקסט פשוטות, עריכה מחדש של סרטונים באמצעות טקסט, שילוב לוגו חברה בסרטון, הוספת תמונות ושילובן בוידאו, התאמה אישית של זוויות ותנועת הצילום ועוד.
לידיעה המקורית לחצו כאןלוידאו ההדגמה של המודל לחצו כאן3. אמזון משיקה צ'אטבוט חדש שמיועד לארגונים עסקיים בשם Q. דווקא אמזון שהייתה חלוצה עם השקת אלקסה ושלטה זמן רב בתחום הצ'טבוטים מבוססי הבינה מלאכותית מוצאת את עצמה לאחרונה רודפת אחר המתחרים. שנה לאחר השקת הצ'טים מבוססי GPT של OpenAI, מיקרוסופט וגוגל גם אמזון מצטרפת לחגיגה עם צ'טבוט חדש בשם Q המיועד לשימוש בארגונים. השם הנבחר - Q - הוא על שם הדמויות הבדיונות הכל יכולות מסרטי ג'יימס בונד ומסע בין כוכבים. כמו כלי GenAI אחרים גם המוצר החדש של אמזון נועד לסייע לעובדים בארגון לחפש מידע בצורה סמנטית במאגרי המידע הארגוניים, לסייע בעבודה עם מסמכי אופיס שונים ולסייע למפתחי תוכנה לשפר את הקוד שהם כותבים. בניגוד ל ChatGPT ולבארד של גוגל, המוצר של אמזון – Q – אינו מבוסס על מודל בינה מלאכותית אחד, אלא שילוש של מודלים מתשתית ה AI של אמזון בשם בדרוק.גרסת ההדגמה שהושקה כוללת מספר מאפיינים בחינם, אך בהמשך המוצר יעלה לחברות 20 דולר למשתמש בחודש, כ 10 דולר פחות מהעלות למשתמש של מיקרוסופט וגוגל.
לידיעה המקורית לחצו כאן4. במקביל להכרזה על הצ'טבוט החדש, אמזון משיקה גם כלי ליצירת תמונות, טקסט ועוד בחבילת המודלים שלה - Titan.אמזון הציגה בכנס re:Invent את מחולל התמונות שלה Titan כחלק מהרחבת סל היכולות של שירותי ה- AI שלה. הכלי החדש הוא חלק מחבילת Titan ב AWS אשר כוללת בין היתר כלי ליצירת תמונות מהנחיות טקסטואליות או תמונות קיימות.הכלי החדש מיועד לעסקים ובשונה ממחוללי תמונות לצרכנים פרטים כמו DALL-E או מידג'רני הוא כולל מאפיינים שהותאמו במיוחד לארגונים כמו יכולת לשמור על הנושא המרכזי בעת שינוי תמונות והוספת הגדרות ומגבלות אשר מותאמות ליישומים ארגוניים.בניגוד למחוללי אחרים, Titan Image Generator כולל הגנות מפני הטיות ומוסיף סימני מים בלתי נראים לסימון התמונות שנוצרות באמצעות המודל. גישת הסימון הייחודית של אמזון, עם זאת, שונה ממערכת הזיהוי C2PA, ולכן מציפה שאלות לגבי תאימות הסימון לשימושיים עתיידים.בנוסף, אמזון הכריזה על Titan Text Lite ו-Text Express למשימות יצירת טקסט, ומציעה כמו המתחרות שלהם הגנה ואחריות זכויות יוצרים למשתמשים במודלים המבוססים על Titan.
לידיעה המקורית לחצו כאן5. מודל חדש של Meta מציג ביצועים ברמה אנושית למשחקי אסטרטגיה ודיפלומטיה.
מחלקת ה AI של Meta הציגה השבוע מודל חדש בשם Cicero אשר מציג לראשונה ביצועים ברמה אנושית במשחקי אסטרטגיה ודיפלומטיה.המודל החדש מציג יכולות ליצירת אמון, משא ומתן, ושיתוף פעולה עם שחקנים רבים בסיטואציות מורכבות, את יכולת המודל הדגימו באתר webDiplomacy.net כשהוא צובר יותר מפי שניים מהניקוד הממוצע של שחקנים אנושיים באתר, כשהמודל למעשה מדורג ב-10%העליונים של המשתתפים.החדשנות במודל היא בעצם השילוב של חשיבה אסטרטגית ועיבוד שפה טבעית, מה שמאפשר ל Cicero להבין מוטיבציות של שחקנים, לתקשר ולנהל משא ומתן בשפה טבעית, ליצור בריתות ולתכנן אסטרטגיות משותפות.זהו הישג משמעותי בתחום ה- AI, שכן Diplomacy הוא משחק מורכב הדורש שיתוף פעולה ומשא ומתן מעבר למנגנוני המשחק הפשוטים. יכולת זו מייצגת קפיצת מדרגה, בביצוע משימות מורכבות בין אישיות שהיו מחוץ ליכולות הקיימות של AI עד כה.
לידיעה המקורית לחצו כאן6. מחקר מעניין מציע פתרון לבעיה הגדולה ביותר של כלי יצירת התמונות – יכולת ליצור דמויות עקביות.השבוע נתקלתי במאמר מעניין מאד שמציג פתרון אפשרי לאחת הבעיות המטרידות ביותר לכל מי שמנסה לעשות שימוש בכלי יצירת תמונות ג'רטיביות – היכולת ליצור תמונות בצורה עקבית ומדויקת בזוויות שונות וסיטואציות שונות, מבלי להתאמץ יותר מידי בתהליכים מורכבים של טעינה חוזרת של אין סוף תמונות ואימונים ארוכים של מודלי דיפוזיה.הרעיון הוא לייצר תמונות עם דמות עקבית בהנחיית טקסט אחת. זו יכולת קריטית עבור יישומים רבים בעולם האמיתי כגון בניית סיפור מתמשך, עיצוב פלטפורמות או פרסומים לפי זהות אחד ספציפית, פיתוח משחקים, פרסום ושיווק, הדרכות ארגוניות ועוד.השיטות הנוכחיות מסתמכות בדרך כלל על מספר רב של תמונות קיימות מראש של דמות המטרה וכוללות תהליכים ידניים ארוכים מאד של טעינה חוזרת של תמונות ומספר ניסיונות רב (מאד) עד לקבלת התוצאה הרצויה.במחקר זה החוקרים מציעים פתרון אוטומטי ליצירת דמות עקבית, כאשר הקלט היחיד הוא פורמפט טקטואלי. במחקר הם מציגים תהליך מחזורי אשר יוצר סט גדול של תמונות בעלות תכונות משותפות. אשכולות אלה מאפשרים לחלץ ייצוג משותף, המשמש לשיפור העקביות ביצירת התמונות הבאות. הסט הבא שמתקבל משמש ליצירת גלריית התמונות הבאה, שאמורה להציג עקביות רבה יותר, תוך שמירה על הגרסה המקורית. הליך זה חוזר על עצמו עד השגת ייצוג עקבי של הדמות הרצויה.
לידיעה המקורית לחצו כאן7. מודל חדש בשם Theseus – מהפכה בטיפול בנתונים למודלים מבוססי בינה מלאכותית.
הרובוט הבדיוני וולטרון הוא סמל לאיחוד רובוטים קטנים לגיבור על שמתמודד עם אתגרים גדולים. בדומה לכך, וולטרון דאטה, שהושקה ב-2022 עם השקעה ראשונית של 110 מיליון דולר, מאחדת מספר טכנולוגיות קוד פתוח, כולל Apache Arrow, Apache Parquet ו-Ibis, כדי לשפר גישה לנתונים. החברה מציגה כעת את Theseus, מנוע שאילתות מבוזר חדש, שמטרתו להאיץ עיבוד של שאילתות נתונים בעומסי עבודה הדרושים למודלים מבוססי בינה מלאכותית.Theseus מתוכנן להאיץ טיפול בנתונים ושאילתות בקנה מידה גדול באמצעות מאיצי חומרה הכוללים בין היתר כרטיסי מסך. הוא מותאם לעבוד עם מערכות נתונים גדולות מ-10 טרה-בייט ומיועד לחברות עם צרכי עיבוד נתונים בקנה מידה גודל של פטה-בייטים רבים.מטרת Theseus היא להאיץ תהליכי ETL (חילוץ, המרה, טעינה), עיבוד והכנת נתונים כדי להזין מערכות בינה מלאכותית וניתוח נתונים במהירות גבוהה יותר.
לידיעה המקורית לחצו כאן8. המודלים של Perplexity.ai הידועים בזמינות הנתונים שלהם לאינטרנט נחשפים עם API למפתחים.
סטארט-אפ Perplexity.ai, הידוע במנוע החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית, חושף את מודלי השפה שלו באמצעות AP למפתחים. כידוע רוב המודלים אינם נגישים לאינטרנט או שהמענה שלהם מוגבל ולא מדוייק. המודלים החדשים של חברת Perplexity נותנים מענה לבעיה זו על ידי שימוש במידע עדכני מהאינטרנט. שני המודלים של החברה , pplx-7b-online ו-pplx-70b-online, מסוגלים לענות על שאלות עם מידע בזמן אמת על בסיס מנוע האינדוקס של החברה. מודלי השפה עצמם מבוססים על המודלים הפתוחים mistral-7b ו-llama2-70b.בהשוואה שנעשתה ל-GPT-3.5 של OpenAI ול-Llama2-70b של מטא, מודלי Perplexity הצליחו להשיג תוצאות טובות יותר במדדים של עזרה למענה המשתמש, אמינות ועדכניות המידע. הבודקים האנושיים העדיפו את התשובות של מודלי Perplexity בגלל הדיוק ועדכניות הנתונים.לידיעה המקורית לחצו כאן9. חוקרים מאוניברסיטת UC Berkeley מציגים מודל חדש בשם Starling-7 עם תהליך אימון ייחודי על ידי מודלי שפה אחרים.חוקרים מאוניברסיטת UC Berkeley מציגים מודל חדש בשם Starling-7B, מודל השפה אומן באמצעות תהליך Reinforcement Learning from AI Feedback (RLAIF) RLAIF שמשתמש במשוב ממודלים של בינה מלאכותית אחרים לאימון המודל תוך שיפור היכולות של המודל גם איכות המענה וגם בטיחות המענה.המודל מבוסס על Openchat 3.5 שהוא עצמו מבוסס על Mistral-7B. בצורת אימון זו שמבוססת על RLAIF אשר שונה מהתהליך של Reinforcement Learning from Human Feedback (RLHF), שבו בני אדם משפרים ביצועים על ידי דירוג תגובות המודל, כפי שנעשה ב-ChatGPT של OpenAI מתקבל משוב מבוסס AI שעשוי להיות זול יותר, מהיר יותר, שקוף יותר וקל להרחבה.מודל זה מציג את הפוטנציאל העתידי לאימון ושיפור מודלי בינה מלאכותית באמצעות פידבק ומשוב ממודלים אחרים והקטנת המעורבות האנושית בתהליך עצמו. המשמעות היא הקטנת עלויות ומודלים שיגיעו לבגרות טכנולוגית בצורה מהירה יותר.
לידיעה המקורית לחצו כאן או כאןלקוד המודל לחצו כאן
מעוניינים לבנות או ליישם אסטרטגיה דיגיטלית ? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.
ארבע עקרונות ליצירת יתרון תחרותי בעידן בו לכולם יש בינה מלאכותית.
עיצוב הנחיות חלק ג - המרכיבים השונים שיבטיחו הנחיה נכונה
עיצוב הנחיות חלק ב - גישות שונות לכתיבת הנחיות
כיצד AI יכול לסייע לנו בשיפור תהליכי יצירת התוכן?
3 דרכים לבניית קהל לקוחות נאמן