Loading Website
1. החברים ב OpenAI ממשיכים להשיק פי'צרים ולחגוג את הבאזז שכל הכרזה שלהם מייצרת. אז הפעם זו גרסה מותאמת של Chat-GPT לסביבה הארגונית.מנקודת המבט שלנו יש כאן הרבה באזז ופחות עדכונים טכנולוגיים, זאת בנוסף להרבה פרסומים שהחליטו בטעות (או שלא בטעות) להציג מאפיינים חדשים שלא קיימים.ראשית, הרבה מהמאפיינים החדשים שהוצגו בגרסה הארגונית קיימים כבר בגרסה של ChatGPT ב Azure של מייקרוסופט או ב API של המוצר הקיים. שנית, אלו שחדשים בעיקר נארזו שיווקית מחדש.אז מה בכל זאת יש בהכרזה:1. בניגוד לפרסומים המידע לא ישב בענן הפרטי של הארגון אלא יהיה מוצפן ומותאם ל SOC 2 בשרתי OpenAI - חדש !2. ניתן יהיה לחבר עובדים של הארגון באמצעות SSO (חיבור עם פרטי הגישה של הארגון ובצורה מאובטחת) - חדש !3. למשתמשים הארגוניים יוסרו כל המגבלות של כמות הפניות שניתן לבצע - גם ב API הקיים כיום אין מגבלה.4. אורך חלון הקונטסקט הוא 32K - קיים כבר מזמן במודל gpt-4-32k.5. הפיצ'ר האהוב Code Interpreter הופך ל advanced data analysis - הפיצ'ר הקיים באריזה הארגונית שלו מאד מאד מעניין - זה אחד השינויים המשמעותיים ביותר.6. למנהלי המערכת תיהיה גישה לדשבורד שמציג נתונים על הפעילות שלהם בארגון - חדש !7. פי'צר חדש שהם לא כל כך הרחיבו מאפשר לייצר תבניות מוגדרות מראש בהתאם לצרכים של המתמשים השונים - חדש ומתבקש !!לידיעה המקורית לחצו כאן2. מודל חדש של יוצאי גוגל עושה כותרות ברשתות החברתיות (תרתי משמע), המודל החדש של ideogram מצליח סוף סוף לשלב טקסטים בצורה טובה בתמונות סינטטיות.ביום שישי ממש אחרי סגירת המהדורה של שבוע שעבר נפתח לציבור מודל חדש של קבוצת יזמים בינהם יוצאי גוגל ומחלקות המחקר של חלק מהאוניברסטאות המובילות. אז נכון אלו לא היו חדשות מרגשות, התרגלנו לכך שכל שבוע צץ מודל חדש ליצירת תמונות (רובם דרך אגב וריאציות של SD). הפעם המקרה קצת שונה, ראשית לא בטוח שזה מודל מבוסס SD, שנית הוא מצליח להתמודד עם סוגיית הטקסט בצורה די מרשימה. ואכן הרשת הוצפה מהר מאד בודגמאות לתמונות סינטטיות עם טקסט שנוצר במודל.מאז נרשמו למודל מעל 90 אלף משתמשים חדשים ונוצרו בו מעל שלוש מיליון תמונות בארבעת הימים הראשונים להשקתו בציבור הרחב.לידיעה המקורית לחצו כאןקישור לכלי.3. גוגל משיקה כלי חדש שלמעשה מורכב מ 10 כלים שונים שנועדו לסייע לכותבי שירים, בעיקר ראפרים לבצע מניפולציות שונות על טקסטים, לדוגמא לפרק מלים, למצוא מילים נרדפות, מושגים דומים, חריזות ועוד.הכלי החדש - TextFX - נוצר עבור ראפרים על ידי ראפרים בשיתוף מדענים של גוגל, הוא נבנה מעל PaLM 2 מודל השפה הגדול של גוגל. מטרת הפרויקט באמצעות עשרת הכלים השונים שאוחדו תחת ממשק אחד הוא להרחיב את תהליך הכתיבה של יוצרים על ידי הרחברת האפשרויות והיצירתיות באמצעות שילוב של טקסט ושפה.למרות שהוא נוצר במקור לראפרים, זה כלי מצויין לכל מי שרוצה להרחיב (אני מניח שכרגע בעיקר באנגלית) את יכולות הכתיבה שלו בין אם זה שיר, מאמר או פוסט שיווקי.מה שיפה בכלי הזה, הוא שבניגוד לשאר כלי ה AI שצצים כל בוקר, הוא נוצר כדי להעצים את היוצר ולא להחליף אותו. וזו התפיסה שצריכה להוביל כיום גם אותנו כאשנים פרטיים ובעיקר בארגונים – כיצד לשלב את כלי ה AI בכדי להעצים את העובדים לא להחליף אותם.לידיעה המקורית לחצו כאןקישור לכלי4. עוד כלי חדש מבית גוגל מאפשר לסמן ולזהות תמונות שנוצרו בכלי בינה מלאכותית יוצרת, הכלי SynthID נועד לסייע לארגונים להתמודד עם זכויות היוצרים והמניפולציות על תמונות קיימות.עושה רושם שלצד הפיתוחים המהירים של כלים ומודלים חדשים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת, החברות הגדולות גם מפתחות כלים שיסייעו לשמור על שימוש אחראי בטכנולוגיה החדשה כחלק מהמוצרים שלהם. מוצר או פיצ'ר חדש כזה הוא ה SynthID של גוגל שהוכרז השבוע ב Cloud Next ’23. פיצ'ר זה אשר כרגע הוכנס ל Imagen מודל הטקסט לתמונה של גוגל זמין באמצעות ה Vertex AI ב Google Cloud.שימוש ב SynthID מאפשר לסמן תמונות שבוצעו בהם שינויים או נוצרו על ידי בינה מלאכותית יוצרת באמצעות "סימן מים" שלא נראה לעין האנושית. גוגל מתכננת לשלב את הטכנולוגיה במוצרים נוספים שלה בכדי שניתן יהיה להציג למשתמשים ולקוחות ברחבי האינטרנט סימן שיפריד בין תכנים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית לבין תכנים שנותרו על ידי בני אדם.לידיעה המקורית לחצו כאן5. ממשיכים עם גוגל, וההרחבה של השירות Duet AI, כי השבוע זה היא השבוע שבו היא החזירה את הצבע ללחיים שלה עם גל הכרזות משמעותי כחלק Cloud Next ’23אז ראשית לפי שנצלול להרחבה של Duet AI מי שרוצה להתעדכן אני מציע לו להתעמק ברשימת הכרזות ה AI של גוגל באתר שלהם, יש שם רשימה מכובדת מאד של מאפיינים וכלים חדשים (מצורף קישור בהמשך).מבין ההכרזות של גוגל, בלטה ההודעה על ההרחבה של Duet AI – מסייע מבוסס בינה מלאכותית שמוטמע במוצרים ה"-אופיס" של גוגל בענן. Duet AI שנחשף לראשונה ב-Google I/O נועד לעזור למשתמשים בתוך המוצרים של גוגל בדומה ל-Copilot של מיקרוסופט.המוצר יהיה זמין לקהל הרחב בהמשך השנה, בעוד שמשתמשי Google Workspace יוכלו לקבל גישה לתקופת ניסיון בחינם כבר עכשיו. חווית השימוש שלנו בכל הכלים הארגוניים צפויה להשתנות בצורה חסרת תקדים בתקופה הקרובה, האם הארגון שלכם מוכן לכך ?קישור למידע נוסף על Duet AI קישור לרשימת ההכרזות ב Cloud Next ’236. ואי אפשר בלי ידיעה על מודל בינה מלאכותית חדש מבית Meta, השבוע הם הכריזו על מודל ראייה ממוחשבת חדש בשם DINOv2 וכלי נוסף בשם FACET שנועד לוודא שהשימוש במודל הראייה החדש נעשה בצורה הוגנת/ראויה.עושה רושם ש Meta הולכים על כל הקופה בכל הנוגע לשחרור מודלים בקוד פתוח _Open Source) השבוע הם משחררים תחת רישיון אפאצי' 2 את הגרסה השניה למודל הראיה הממוחשבת DINO שהם השיקו במאי 2021. המודל נועד לאפשר לחוקרים ומפתחים לבצע משימות מיון, חיבור לקבוצות וזיהוי אובייקטים בתמונות באמצעות למידה עצמית, ללא תיוג. השבוע הם משחררים גרסה משופרת של המודל שלפי הפרסום שלהם מבצע את פעולות המיון, סיווג וזיהוי בצורה טובה יותר מכל מודל אחר שקיים כיום והכל תחת רישיון קוד פתוח לשימוש הציבור.במקביל למודל החדש מטה משחררים כם כלי בשם FACET ראשי תיבות של FAirness in Computer Vision EvaluaTion- מטרת הכלי החדש היא לוודא שהתוצאות שמתקבלות בתהליכי הסיווג, מיון, וזיהוי בכלי ראיה ממוחשבת כמו Dino ואחרים מייצר תוצאות ללא הטיות כך שהשימוש בהם יספק תוצאות הוגנות וראויות. זו שוב דוגמא לאחריות שהחברות לקוחות על עצמן בכדי לוודא שהשימוש בכלי שלהם אכן אחראי.קישור לידיעה המקוריתקישור לדף המודלקישור לקוד המודל ב GitHub7. חדשות AI מקומיות זה תמיד כיף, השבוע פורסם שיש לנו יוניקורן חדש – לאחר גיוס AI21 מגיעה לשווי 1.4 מיליארד דולר.תמיד כיף לשמוע על חברה ישראלית שמפתחת מודל בסיסי (Foundation Model) ומצליחה להתחרות בענקיות מייקרוסופט, גוגל, מטה ועוד. חברת הבינה המלאכותית הישראלית, AI21 Labs, גייסה 155 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר בסבב גיוס שלישי.אבל עם כל הכבוד לגיוס, אותנו יותר מעניין – What In it for US...אז כמו Open-AI גם AI21 מרחיבה את פעילותה לתחום העסקי עם השקה של הכליBusiness Wordtune שנועד לאפשר שימוש בטוח מבוסס יישומים עסקיים בסביבה הארגונית. כמו שאר המוגלים גם הכלי של AI21 יודע לסכם טקסטים, לבצע חיפוש סמנטי בתכנים של הארגון וכמובן גם ליצור טקסטים חדשים לפי תבניות תוכן מוגדרות מראש.קישור לידיעה המקוריותקישור להודעה על הגיוס8. עדכון גרסה נוסף לממשק יצירת התמונות AUTOMATIC1111למי שלא מכיר AUTOMATIC1111 הוא ממשק ווב בקוד פתוח שלמעשה מאחד תחת ממשק משתמש אחד מגוון רחב מאד של כלים ומודלים שפותחו סביב Stable diffusions במקום אחד. הכלי והקוד הפכו לנפוצים מאד שכן היכולת להתקין את הכלי והמודלים בצורה מקומית על המחשב וליצור באמצעותם תמונות מבוססות SD הפכה לפשוטה מאד.אז עכשיו הושקה גרסה משמעותית חדשה 1.6.0 עם עשרות רבות של עדכונים ותיקוני באגים. מי שלא מכיר ממליץ בהחלט להתקין ולהתנסות. נדרש קתץ ידע טכני אבל האפשרויות אחר כך בלתי מוגבלות.קישור לרשימת העדכונים ב GitHub9. אז כנראה שב OpenAI בכל זאת מודעים לקיומנו (או שזה סתם מזל וטיימינג נכון), החברה שחררה ממש אתמול מדריך שימוש ב ChatGPT למורים.המדריך כולל הצעות ורעיונות לשימוש נכון עם ChatGPT לצד הסבר על המגבלות של הכלי. במדריך החברה מדגישה לצד היתרונות שיש בשימוש במודלי בינה מלאכותית בלימודים יש לקחת גם בחשבון את המגבלות ההטיות וההזיות שהכלי עלול ליצור. המדרים כולל דוגמאות לפרומפטים, משחקי תפקידים עם מודל הבינה, יצירה של מבחנים, פאזלים, תוכניות למידה ועוד. קישור להכרזה המקורית10. לסיום, אומנם זה לא מוצר חדש אבל הוא בהחלט ראוי להיכנס לעשרת הידיעות של השבוע – הכלי kombai יודע לקבל עיצוב של Figma ויכול להפוך אותו בלחיצת כפתור עם AI לקוד HTML.המוצר של Figma נהדר ליצירת עיצובים למערכות ואתרים וסוייע לעשרות רבות של ארגונים ביצירה של מוצרים דיגיטליים. אבל בסוף התהליך תמיד צריך ל-"הוריד" את העיצוב לפיתוח, ובשלב הזה Figma פחות מסייע בתהליך. הכלי החדש kombai מרחיב את היכולת של קבלת ה CSS מ Figma ויוצר באמצעות כלי בינה מלאכותית יוצרת קוד מחולק למודולים אשר מתאים להרחבה ושיפור על ידי מתכנתים אנושיים לצד התאמה לסביבה רספונסיבית.קישור לכלי
מעוניינים לבנות או ליישם אסטרטגיה דיגיטלית ? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.
ארבע עקרונות ליצירת יתרון תחרותי בעידן בו לכולם יש בינה מלאכותית.
עיצוב הנחיות חלק ג - המרכיבים השונים שיבטיחו הנחיה נכונה
עיצוב הנחיות חלק ב - גישות שונות לכתיבת הנחיות
כיצד AI יכול לסייע לנו בשיפור תהליכי יצירת התוכן?
3 דרכים לבניית קהל לקוחות נאמן