LOADING STUFF...
K a m e d i a

Loading Website

post01

פעילות שיווקית בזמני משבר – מהי הדרך הנכונה?


בתקופות משבר כמו זו שפקדה אותנו לפני קצת יותר משבועיים עולה השאלה בקרב ארגונים ועסקים רבים - מהי הדרך הנכונה להתנהלות ברמה השיווקית?

כמובן שאי אפשר 'לשדר עסקים כרגיל' בזמן שמתחוללת מלחמה סביבנו, אבל גם עצירה מוחלטת של הפעילות כולה אינה נשמעת כמו פתרון סביר, במיוחד לצד אי הוודאות הגדולה שמאפיינת את השבועיים האחרונים.

במאמר זה אספנו מספר טקטיקות שיווקיות לארגונים בזמני מלחמה ומשבר שיוכלו לעזור בהתמודדות עם האתגרים הניצבים מול ארגונים וחברות רבות.

1.    שימוש במסרים אמפטיים –

זמן מלחמה מביא איתו רגשות מוגברים, פחד ומתח בקרב כלל הציבור. לכן עסקים צריכים להתאים את המסרים השיווקיים שלהם ולהראות ללקוחותיהם שהם מכירים במצב. כדאי לגלות אמפטיה כלפי החששות של הלקוחות ולהשתמש במסרים המבטאים סולידריות ותמיכה. דוגמא טובה למסר סוג זה יכולה להיות: "בזמנים מאתגרים כמו אלה אנו מחזקים את קהל לקוחותינו ואת כוחות הביטחון, הישארו בטוחים ושמרו על עצמכם. בתקווה וציפייה לימים טובים יותר".

2.    תקשורת ברורה ושקיפות מלאה ללקוחות –

מתן שקיפות ומידע בהיר ללקוח חיוניות תמיד, אבל בעיקר בזמני משבר. כדאי לספק בבירור את כל המידע אודות השירותים שלכם, או שינויים מידיים שביצעתם בלית ברירה, ולא לתת ללקוחות לבצע מאמצים מיותרים כדי להשיגו. דווחו על כל שינוי בפעילותכם, לדוג' שעות עבודה מותאמות או שיבושים במתן השירות, שינויים במלאי המוצרים או כל סוגייה אחרת שעשויה 'להפתיע' את הלקוחות.

3.    תוכן ממוקד תעשייה –

נסו להתאים את התוכן כמה שיותר לצרכים והאתגרים הספציפיים של הלקוחות שלכם, בהתאם לתחום ולתעשייה בה אתם נמצאים. תוך התאמת התוכן ספקו משאבים, מידע ופתרונות יצירתיים שיראו ללקוחות שלכם שאתם מבינים את האתגרים הניצבים מולם ושאתם כאן כדי להקל עליהם כמה שניתן.

4.    טרנספורמציה דיגיטלית –

פעם נוספת אנו עדים לכך שפעילות הטרנספורמציה הדיגיטלית חיונית מתמיד. בזמני משבר כמו אלה, בהם עובדים רבים נשארים לעבוד מהבית ואזרחים רבים נמנעים לצאת מביתם באופן כללי, אנו מבינים לעומק את המשמעות והחשיבות של פלטפורמות מקוונות כגון פלטפורמות מסחר אלקטרוני, פורטלי לקוחות או שיווק דיגיטלי שמבטיחות שהמוצרים והשירותים שלנו יישארו נגישים ושנצליח לשמור על קשר ומעורבות עם הלקוחות שלנו.

5.    מעורבות קהילתית ותרומה לקהילה –

הסולידריות החברתית בזמני משבר גדלה משמעותית ונראית בכל פינה – החל מאנשים פרטיים, מוסדות חינוכיים וארגונים קטנים וגדולים – כולם נרתמים לעשייה. אם פעלתם כארגון לתרום לקהילה ולסייע לאוכלוסיות שונות להתמודד בזמני המשבר, דאגו לספר על כך בפלטפורמות החברתיות שלכם. כך תוכלו ליצור אסוציאציות חיוביות למותג שלכם ולא פחות חשוב, להניע לפעולה ארגונים ואנשים נוספים שייקחו חלק במאמצים המשותפים.

6.    תוכנית שיווק מוכנה לשעת משבר –

זה אולי מאוחר מדי עבור המשבר הנוכחי, אבל המלחמה שנכפתה עלינו בין לילה גרמה לשיתוק רגעי בקרב ארגונים וחברות רבות שתהו כיצד להמשיך הלאה. ולצערנו, בחיים כמו בחיים, אין לדעת מתי יפקוד אותנו משבר נוסף. בדיוק בשביל זה כדאי להחזיק בתוכנית שיווק מוכנה לזמני משבר שניתן להפעיל במהירות בעת הצורך. כדאי שזו תתאר את הצעדים שיש לנקוט, תפקידים ותחומי אחריות פנים ארגוניים, ערוצי תקשורת בהם יש לעשות שימוש וכל נושא אחר שנראה לכם חשוב ורלוונטי.

לסיכום,

פעילות שיווקית בזמן מלחמה או משבר לא יכולה להמשיך באופן רגיל ודורשת מחברות לבצע שינויים והתאמות. על ידי יישום הנקודות שהצגנו כאן עסקים יכולים 'לנווט' בצורה פשוטה יותר בשביל האתגרים שניצב מולם ללא התראה מוקדמת. באמצעות שימוש במסרים אמפטיים, מעורבות קהילתית פעילה והתמקדות בצרכי הלקוחות ארגונים יכולים להמשיך בצורה חלקית את הפעילות השיווקית שלהם ולחזק את הרושם שהם מותירים בקרב הלקוחות.

שיתוף :